2006-hoz képest nem változtak a baleseteket kiváltó okok. Az első helyet továbbra is a figyelmetlen vezetés (27%), a másodikat a követési távolság be nem tartása (22%), míg a harmadikat a szabálytalan előzés (15%) foglalja el. Sokan továbbra sem használják a biztonsági övet, az ütközéses balesetek közel 43 százalékában az áldozatok nem voltak bekötve.
Továbbra is az autópályák a legbiztonságosabbak az útkategóriák közül. A 100 millió járműkilométerre jutó személyi sérüléses balesetek száma a 2006-os 7,2-ről 2007-ben 6,8-ra csökkent, illetve a balesetek súlyosságát figyelembe vevő súlyozott relatív baleseti mutató is 16,5%-os javulást jelez az előző évhez képest.
A hazai autópályákon gyakorlatilag háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint az országos közutakon, de a balesetek átlagosan súlyosabbak, mert az átlagsebesség is nagyobb. Sajnos az európai autópályákat összevetve a magyarok nem állnak túl jól.