„Az iQ története pár évvel ezelőtt indult, amikor a Toyotánál elkezdtünk gondolkodni az autók környezeti hatásán. Rájöttünk, hogy a fenntartható jövőhöz radikális változtatásra van szükség a járműgyártásban. El kellett szakadnunk attól a hiedelemtől, hogy a kicsi automatikusan egyszerűt is jelent. A mi megoldásunk az iQ a problémára” – mondta az autóról Kazuo Okamotoa, a Toyota fejlesztési alelnöke.

Négyen a városban

A RAV4-nél kisebb
Modern belső

Modern belső

Modern belső


A lift módjára emelkedő-süllyedő talapzaton előtűnő autó nem lett nagyobb, mint a tanulmány , továbbra is apróbbnak néz ki, mint azt a számadatokból gondolnánk, ennek ellenére belül viszonylag tágasnak tűnik, bár beülni nem lehetett.

Tulajdonképpen négy személy fér el a 3 méteres autóban, igaz hátul biztos nem a legkényelmesebben, ott az ülés eléggé fapadosnak tűnik. Az anyósülésen viszont az átlagnál sokkal keskenyebb műszerfal biztosít tágasságot. A hátsó ülés egyébként 50:50 arányban osztott, és egyik vagy mindkét fele lehajtható, ha több hely kell a csomagoknak.

Két méter a tengelytáv

Két méter a tengelytáv

Két méter a tengelytáv


Helyet spóroltak a mérnökök az új építésű differenciálművel, az alulra helyezett, lapos üzemanyagtankkal, vagy épp azzal, hogy a kormánykerék alja csapott, így nagyobb a lábtér. S bár az iQ egy aprócska autó, bizony van itt a klímától kezdve – ennek is csökkentették a méretét – a 15 cm képátlójú LCD kijelzőig sok kényelmi extra.

Természetesen az iQ zöld lesz: a kétféle benzin- és dízelmotor a gyártó szerint 100 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást produkál majd. A miniautó gyártása év végén indul, és az első évben 100 ezer darabot szeretne piacra dobni a japán óriás.

Öten a városban

Mindig volt mint nézni

Mindig volt mint nézni

Mindig volt mint nézni


A Toyota Genfben egy másik új modellt is bemutatott, a korábbi tanulmányok után most végre itt az Urban Cruiser szériaváltozata is. Hogy mindenki megnézze, folyamatosan váltották egymást a szebbnél szebb hölgyek az autó körül. Lehet, hogy nem is az Urban Cruiser miatt álltak ott sokan?

A RAV4 alá szánt kompakt szabadidő-autó amolyan városi mindenes, de azért az összkerékhajtás sem marad ki belőle. A „városi cirkáló” az elmúlt öt évben kétszeresére növekedett SUV-piacból szeretné kihasítani a saját részét.

A RAV4-nél kisebb

A RAV4-nél kisebb

A RAV4-nél kisebb


Bár a gyártó erőteljesnek nevezi a formatervet, amellyel így szembe lehet állítani a kompakt méreteket – 3,93 m hosszú, 1,72 m széles és 1,54 m magas az autó -, az Urban Cruiser mégis inkább egy elhízott kombira emlékeztet első blikkre. Az biztos, hogy az ötajtós jármű tágas, öt személy és a csomagok is jól elférnek majd benne. A 2009-ben már kapható autóról több részletet továbbra sem árultak el.