Bár az Alfa Romeo által hirdetett internetes szavazáson a Furiosa lett a befutó, a cég ezzel nem foglalkozva Mi.To néven mutatta be új kisautóját. A név valószínűleg a Milano (ahol tervezték) és a Torino (ahol gyártják) városok első szótagjából épül fel.
A Fiat Grande Punto alapjaira épülő Mi.To 4,06 méter hosszú, amihez 1,72 méteres szélesség és 1,44 méteres magasság társul. Tehát nem egy nagy autóról van szó, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne szép. Párosítva az Alfa 8C orrát és hátsó lámpáit izmos sárvédőkkel és küszöbökkel, valamint vastag C oszloppal, dögös járgány született. Nem kétséges, az Alfa a MINI-nek akar ellenfelet állítani.
Ehhez pedig még a Ferrari tudását is bevetik. Az F430-ban is alkalmazott rendszerhez hasonlóan az Alfa DNA-t kapcsolgatva változtatható a motor, a fék, a kormányzás, a felfüggesztés és a váltó működése. Három beállítás közül választhat a vezető, a szupersportos Dynamicot, a városi forgalomban alkalmas Normalt és a csúszós körülményekhez kitalált All-Weathert. Ilyet ebben a kategóriában más gyártó nem kínál.
Négyféle motorral kezdődik a Mi.To gyártása 90-155 lóerős teljesítményszint között. Lesz dízel és benzines egyaránt, de mindegyik turbófeltöltőt kap. Ennyit mond a gyár.
Várhatóan a 90 lóerős az 1,3-as dízel, de emellett bekerülhet az új 1,6-os gázolajos, illetve az 1,4-es 120 és 155 lóerős változatai – tippeljük mi. Persze lesz ennél erősebb Mi.To is, a GTA-ban 1,8-as benzines szerepel majd, 230 lovas teljesítménnyel.
Az új Alfa értékesítése a nagyobb piacokon júliusban kezdődik, míg hozzánk várhatóan csak a negyedik negyedévben érkezhet.