Egyre közelebb állunk ahhoz, hogy fogalmat alkossunk arról, milyen is lesz majd a Suzuki nagyautója. A 30-as éveket idéző Kizashi 1 és a kombi- és szabadidőautók formáit egyesítő Kizashi 2 után New Yorkban bemutatkozott a magyarul „ízelítőt” jelentő autó harmadik változata.
A Kizashi 3 már követi a középkategóriában megszokott lépcsős hátú formát. Bár méretét tekintve nagyobb, mint a Suzuki eddigi autói, de a Ford Mondeóval vagy a VW Passáttal nem versenyez, 4650 milliméteres hosszávalközelebb áll az Opel Astrához.
Ha megtartanák a tanulmányautó 2,8 méteres tengelytávolságát, valószínűleg nehéz lenne nem megalkotni a kategória legtágasabb utasterét. A rövid túlnyúlásoknak köszönhetően pedig a vezethetőség is remek lehet. A lágy, de igazán sportos vonalvezetésű formaterv egyetlen gyenge pontja, hogy az első lámpák nagyon hasonlítanak a 3-as BMW fényszóróira, az audis hűtőmaszkot meg már megszoktuk. Kár érte, mert amúgy nem rossz.
Mivel az Egyesült Államokban mutatatták be a Kizashi 3-at, nem meglepő, hogy 3,5 literes
V6-os motor szerepel az autóban. A 300 lóerős blokkhoz hatfokozatú automata váltó és összkerékhajtás tartozik. Ám már korábban elárulta a Suzuki, az európai piacra nem ezzel készülnek, ide az új, 2,0 literes dízelmotorral érkezik a szériamodell, sőt, később hibridhajtást is terveznek.
Hogy ez mikor lesz pontosan, még nem tudni, de egy-két éven belül, miután 2010-ben már forgalmazzák majd az autót az USA-ban. Nem is bízza a véletlenre a minőséget a gyár, az autót Japánban gyártják majd.