Bemutatkozott New Yorkban a 2009-es Nissan Maxima, amely a japán gyártó legnagyobb limuzinja az amerikai piacon.
A tervezők próbáltak a 80-as, 90-es években jellemző sportos vonalhoz visszatérni, és meglehetősen erős célt tűztek ki maguk elé: a legjobban teljesítő orrmotoros, elsőkerék-hajtású autó megalkotása volt a feladat. Azt hogy itt
pontosan mire gondoltak, azt nem tudni, feltehetőleg nem a MINI Coopert akarták lepipálni vezetési élményben.
Ennek ellenére a Nissan szerint a karosszéria merevsége, a futómű és a kormányzás is egy sportos európai szedánt idéz, sőt még a kipufogót is sportosabbra hangolták mint egy átlagos limuzinét.
Ennek fényében kellett egy jó motor is, ami cseppet sem meglepő módon a Nissan 350Z-ből ismert 3,5 literes V6-os lett. A sportos hatás érdekében csökkentettek valamicskét a tengelytávon, és a hosszon, és növelték a nyomtávot.
A Maximában 290 lóerőt teljesít a már általunk is kipróbált motor, de itt alaphelyzetben fokozatmentes, kézzel is kapcsolható CVT automata váltót párosítottak hozzá. Opcióként váltófülek is kérhetőek a kormányra, kézi váltó viszont nem választható.