Bár a hagyományos kocsiknál a Volkswagen alkalmazta először, a szabadidő-autóknál a Mitsubishi teszi lehetővé elsőként a duplakuplungos váltó megrendelését a vevőknek. A japán autógyár az Evo X-hez kifejlesztett Twin Clutch Sport Shift Transmissiont szereli az Outlanderbe.
Hasonlóan a többi duplakuplungos automatához, a fokozatok itt is két tengelyen vannak, ezekhez egy-egy külön kuplung tartozik, így a manuális váltóknál is gyorsabban, szinte rángatásmentesen képes kapcsolni. Kuplungpedál nincs, van viszont magnéziumból készült kar a kormány mögött is.
Ezekkel ugyanúgy kapcsolgathat a pilóta, mint a hagyományos váltókarral. Ha az automatára bízza a dolgot, az normál vagy sport módban is képes váltani. A hatfokozatú Twin Clutch SST-hez tartozik egy hegymeneti indulást segítő program is, amely megtartja az autót azután is, ha a vezető a lábát levette a fékről.
Egyes hírek szerint Európában ősztől, elsőként a PSA-tól származó 2,2 literes dízelmotorral lehet társítani a duplakuplungos váltót. Később a többi Mitsubishi-modellben is feltűnik majd.