2004-ben csak a tanulmányig jutott a Ford Fiesta RS ötlete. Most úgy tűnik, a Ford megvalósítja a legsportosabb Fiestát. Az ok egyszerű: jól alakulnak a Ford autóeladásai Európában, így a cég megengedheti magának a presztízsnövelő, de kevés anyagi hasznot hozó modellek elkészítését is.
 
Így megszülethet a Focus RS, majd a Fiesta RS is. A brit autoexpress információi szerint 1,6 literes turbómotor kerül a kisebbik RS-be, amelynek 200 lóerős teljesítménye elég, hogy a Fiesta versenyképes legyen a Renault Clio RS-sel vagy az Opel Corsa OPC-vel szemben.
 

Duplakuplungos váltót kaphat
Fiesta RS Concept 2004-ből

Fiesta RS Concept 2004-ből

Fiesta RS Concept 2004-ből


Nagy valószínűséggel a Focus RS-nél emlegetett speciális differenciálművet nem kapja meg a Fiesta, viszont a csomag része lesz a Ford új hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltója. Ezzel a kézi váltónál is gyorsabban kapcsolhat a pilóta, a váltáshoz pedig a kormány mögötti füleket is használhatja. Így 6 másodperc körüli idővel teljesíthető egy 0-100-as sprint, a Fiesta RS végsebessége 225 km/óra lehet.

Továbbra is készül majd Fiesta ST is, amelybe szintén a kis turbós motor kerül, de csak 160-170 lóerős teljesítménnyel, és hagyományos váltó jár hozzá. Az RS különösen sportos külső és belső kialakításával, könnyebb karosszériájával, erősebb fékeivel és keményebb hangolású futóművével is többet nyújt nála. Az ST várhatóan 2009-ben, az RS 2010-ben kerülhet a piacra.