A német Auto Motor und Sport összeállítást közölt a Forma-1-es pilóták 2008-as fizetéseiről. Hogy a számok mennyire pontosak, azt persze nem tudni, de egy dolog világosan kiderül: idén senki sem potyázik a szponzorok pénzén, a legutolsó kiscsapat versenyzője is fizetésért dolgozik.

Ahogy ez szinte köztudott, 2008-ban a Renault-hoz óriási pénzért visszaszerződött kétszeres világbajnok, Fernando Alonso keresi a legtöbbet, a német szaklap szerint a spanyol idén 28 millió dollárt (4,6 milliárd Ft) tesz zsebre. Csapattársa, Nelsinho Piquet a lista másik végén pisloghat, a brazil újonc „mindössze” másfél milliót (246 millió Ft) keres.

A nagynevű kis brazil fizetési kategóriájába tartozik a Force India versenyzője, Adrian Sutil, ahogy a williamses újonc, Kazuki Nakajima is, ők nagyjából 1-1 millióval gazdagabban fejezhetik be az évet.

Meglepő, de a német lap szerint Lewis Hamilton sem kaszál olyan sokat, a máris a legnagyobbak között emlegetett brit pilóta idén ötmillió dollárt (820 millió Ft) vihet haza – és egy hasonló értékű szupersportkocsit, ha megnyeri a világbajnokságot. Csapattársa, Heikki Kovalainen csak feleennyire számíthat, és sportkocsi sem jár neki.

Sokan mondják, hogy a williamses Nico Rosberg Lewis Hamiltonhoz mérhető tehetség, bár eredményeiben jócskán elmarad a brit fiú mögött, fizetését valóban az övéhez lehet mérni, ő is 5 millió dollárt kap idén.

A tavalyi GP2-es bajnok, a jelenlegi toyotás Timo Glock 2004-ben már bekukkantott a Forma-1-be, de míg a Jordannél minden bizonnyal ő fizetett, idén a japán csapatnál 2 millió dollárra (330 millió Ft) számíthat.

Természetesen a világbajnok, Kimi Räikkönen ennél jóval magasabb gázsiért autózik, ő a német lap szerint Alonso mögött a mezőny második legjobban fizetett pilótája a maga 22 millió dolláros fizetésével.

Érdekes, hogy a két világbajnok után a címtől nagyon távol álló Jenson Button keresi a legtöbbet, a Honda angol pilótája 16 milliót (2,6 milliárd Ft) kaphat. A BMW-s Nick Heidfeld ennek kétharmadát, 11 milliót vihet haza.