A Genfi Autószalonon kiállított Bocanegra tanulmányhoz képest visszafogottabb külsővel, de tipikus SEAT-ként mutatkozott be az új Ibiza. Hivatalosan május 22-én a Madridi Autószalonon leplezik le az autót, így most csak egy kis ízelítőt ad a gyár. Elsőként az ötajtós változatot ismerhetjük meg, de ez csak egy az Ibiza változatai közül, hiszen 3 ajtós és szedán is készül majd belőle, ahogy korábban is.
Elődjénél természetesen nagyobb az új Ibiza, 3,97-ről 4,05 méterre nőtt a hosszúsága. Nem is rejti véka alá gyár,
hogy az előd gyenge pontjának számító hátsó lábhelyet, illetve a csomagtartót akarja ezzel növelni. Utóbbi a kisautók között a legnagyobb, 292 literes lett. Elöl 30, hátul 33 milliméterrel szélesebb nyomtávot alkalmaznak, mikőzben nőtt a tengelytávolság is, ami jót tesz a futómű agilitásának.
A méretnövekedés mellett a SEAT törekedett a kocsi tömegének csökkentésére is. Az átlagosan 25 kilogramma kissebb súlynak köszönhető, hogy az összes benzines szén-dioxid kibocsátása kisebb, mint 160 gramm/kilométer, a dízelek pedig 120g/km alattiak.
Három benzinmotorról tudni eddig, egyik sem újdonság: 1,2-es (70 Le), 1,4-es (85 Le) illetve 1,6-os (102 Le) hengerűrtartalommal készülnek és ötfokozatú váltó tartozik majd hozzájuk. A turbódízel változatokról később tudhatunk meg többet, de az 1,4-es és 1,9-es TDI-k bevetésére lehet számítani. Ezúttal is lesz sportos FR és Cupra kivitel is.
Olyan elemekkel tehetik különlegessé autójukat a vevők, mint a hétsebességes duplakuplungos automata váltó, kanyarfényszóró, hegymeneti segítő-rendszer, vagy parkolóradar.