Világpremierre készül a hazánkban is zajló Közép-Európa-ralin a Mitsubishi csapat. A gyár, amely az elmúlt 15 évben 11-szer nyerte meg a Dakart az autók között, 2001 óta pedig minden évben elsőként zárt, dízelmotorra vált.

Magyarországon próbálják ki először versenykörülmények között a külsőre a többivel megegyező, de MPE14 kódnévre keresztelt gépet. Egyelőre nem ugranak fejest a változásokba, így a négy nevezett autóból csak az egyik, a 2002-2003-as Dakar-győztes Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon páros autója lesz gázolajos. A Dakar-ralit kilencszer megnyerő Stephané Petterhansel vagy a 2006-os első Luc Alphand a továbbfejlesztett benzinessel nyomul.

Masuoka próbálhatja ki
Masuoka próbálhatja ki

Masuoka próbálhatja ki

Masuoka próbálhatja ki


A Pajero orrába 3,0 literes V6-os turbódízel motor került, amelynek legnagyobb teljesítménye ugyan csak 260 lóerő (VW – 280 Le), viszont a maximális nyomatéka 650 newtonméter (VW – 600 Nm). A Mitsubishi dízelváltozata is négykerék-hajtású, a pilóta ötfokozatú szekvenciális váltó használhat.

Nem véletlen a váltás, egyre kelendőbbek a dízel szabadidő-autók, így a fejlesztések is ebbe az irányba haladnak. Állítólag a Mitsubishi a 2009-es Dakaron már mindegyik versenyautójába dízelt tenne. Nem ők az egyetlenek, hiszen a Volkswagen elejétől fogva a TDI-ket preferálta, ők akartak lenni az elsők, akik dízelmotorral győznek a Dakaron, de a BMW csapat autóiban is gázolajos motor dolgozik. A Mitsubishi nem titkolt célja, hogy ne adjon esélyt nekik a „trófea” begyűjtésére.