Újabb taggal bővül a Nemzetközi Automobil Szövetség GT3-as kategóriája 2009-ben. A Lamborghini, a Ferrari, az Aston Martin, a Porsche, illetve a Morgan mellett az Aipina autója is feltűnik majd a pályákon. Az Alpina a BMW „támogatásával” működő vállalat, amelynek modelljei a bajor gyártó autóin alapulnak, de ők nem tuningolnak, hanem önálló típusokat gyártanak, így nem is BMW-jel szerepel a kocsikon.  

A versenyautó a hatos sorozatból született B6 S típuson nyugszik. A B6 GT3-ban a V8-as kompresszoros motor 530 lóerőt teljesít, miközben a nyomatékcsúcs 725 Nm. Külsőleg egyedi, a versenyzéshez igazított karosszériaelemek jellemzik, belül bukócső és versenyülés várja a pilótát. Persze nem lesz olcsó, ha valaki egy ilyennel versenyezne, miután az utcai modell is több mint 120 ezer euróba (30,2 millió Ft) kerül.

Versenyzésre hangolva
Szériában is nagyon megy

Szériában is nagyon megy

Szériában is nagyon megy


Vevő azonban biztos akad rá, hiszen a privát csapatok számára kitalált GT3-as kategóriákban szerte a világon már 40 darab olyan Lamborghini is szerepel, amit a Reiter Engineering épített darabonként 200 ezer euróért (50,4 millió Ft). Elsőként azonban maga az Alpina nevezi be az autóit még az idei évben, főként hosszú távú versenyeken, a privát autók 2009-től vehetők meg.
 
Az Alpina 20 éve vonult ki a versenyzésből, azok után, hogy olyan versenyzőkkel, mint Niki Lauda vagy Jacky Ickx három bajnoki címet szereztek a Túraautó Európa-bajnokságban, illetve nyertek a nürburgringi és a spa-i 24 órás versenyeken is.