A Közép-Európa-rali utolsó előtti napján ugyanazon a pályán futott a mezőny, mint egy nappal korábban. Ismét 211 km várt tehát a versenyzőkre a jutaspusztai lőtér környékén kialakított pályán délelőtt, majd Tapolca felé egy rövidebb gyorsaságin délután.

Palik Lászlóék még az első napon borultak, de azóta jól szerepelnek, tegnap a 14. és a 17. időt autózták, így hat nap után az abszolút értékelésben a huszonhatodik pozíciót foglalják el.

Kisék közel a top10-hez
Csata után

Csata után

Csata után


„Kifejezetten élveztük a délutáni versenyzést, jót autóztunk. Körülbelül három perccel voltunk gyorsabbak ezen a pályán, mint tegnap, pedig az út sokkal rosszabb lett. Ugyanakkor legalább egy percet bent is hagytunk, mivel sokáig az előttünk haladó porában mentünk, s alig láttunk valamit. A Nissan továbbra is kiválóan működik, egyetlen rossz szavunk sem lehet a kicsikénkre” – mondta Palik.

Palikékkal szemben az utolsó nap előtt a 14. helyen álló Szalay-Tóth párosnak nem csak a porfelhő okozott gondot.

„Délelőtt több bajunk is volt. Nagyon jól mentünk az elején, előztünk kettőt, utána egy elektromos problémánk adódott. Állandóan kihagyott a gyújtás, de ezt hamar orvosoltuk. Aztán kb. a 95. km-nél egy gázadásnál széttört a kardántengelyünk csuklója. Ijesztően hangzik, de végül ezt is hamar megoldottuk és első hajtással mentünk tovább.Sajnos azonban nem volt vége a kálváriánknak, mert nem sokkal később kiszakadt a jobb hátsó kerék. Spaniferrel rögzítettük és valahogy begurultunk a célba” – mondta  Szalay Balázs.

Ami elromolhatott, el is romlott

Ami elromolhatott, el is romlott

Ami elromolhatott, el is romlott


„A jelenlegi 16. helyünk várhatóan elvész, mert kihagytunk legalább egy pontot a végén és ezért időbüntetést fogunk kapni. A szerelőgárdánkat azonban dicsértet illeti, mert az egy órás szerviz idő alatt rendbe hozták az autót és délután már ismét mi voltunk a leggyorsabb magyar autós egység” – tette hozzá.

Még előkelőbb helyről vág neki a zárónapnak a Kis-Czeglédi duó, ők az abszolút 12. helyre jutottak Nissanjukkal, bár tegnap reggel, a rajt előtt bizonytalanná vált az indulás is.

„Reggel az első rajtban elment a szervónk, de kiváló fedélzeti mérnököm, Péter gyorsan orvosolta a problémát! A gyorson már minden rendben volt a kocsival, este jó autót raktak össze nekünk a srácok! A szakasz elején sokat kellett előznünk, ezért szinte végig porban mentünk, ami hátráltatott minket kicsit, de kb. a második felétől már a saját tempónkat tudtunk autózni és sikerült egy egészen jó időt összehozni. Ezzel és ellenfeleink balszerencséjéből két helyet is tudtunk javítani az összetett eredményünkön, valamint ismét mi állunk a legjobban a magyarok között. A második szelektíven már elspóroltuk. Nem igazán tetszett ez a pálya, az állapota sem volt már jó, így nem is akartam életre-halálra menni” – magyarázta Kis Sándor.

Magyar autósok az összetettben

12. Kis-Czeglédi (Nissan)
14. Szalay-Tóth (Opel)
18. Varga-Pocseg (Nissan)
21. Liszi-Fenesi (Mitsubishi)
26. Palik-Darázsi (Nissan)
36. Gál-Oroszlán (Proto)
57. Marton-Simon (Nissan)