Kis szív

Kulcstartó
Óriási

Óriási

Óriási


A Fordtól érkező 2,0 literes dízel nem újdonság a Volvo háza táján, kisebb modellekben már megismerhettük, de ekkora autóban ezidáig nem nagyon futhattunk vele össze. A 136 lóerős turbódízelnek szép feladat az 1700 kilogrammos kasztni mozgatása, de ha el tudjuk felejteni az autók marketingdumájának szinte kötelező részét, a „dinamikus vezetési élményt” és mindössze A-ból B-be szeretnénk sok pakkal, a lehető legnagyobb biztonságban, nem túl vészes fogyasztással eljutni, akkor ez a motor is jó választás lehet.

Váltani ugyan elég sokat kell és a motor is igényli a pörgetést, de vidáman el lehet éldegélni 136 lóerővel is. Azonban nem jó hír, hogy az ötven lóerővel és egy plusz hengerrel gazdagabb D5-ös fogyasztása csak elhanyagolható mértékben nagyobb.

Páncélos

Szigorú

Szigorú

Szigorú


Állítólag a karosszériások két márkától tartanak, mint ördög a tömjénfüsttől. Az egyik ezek közül a Volvo. A derék munkásokat a svéd acél kergeti az őrületbe, ugyanis a Volvo nem papírvékony fémfóliát illeszt a mélyben lapuló brutális merevítőkre, hanem a burkolatot is rendes anyagból készíti. Masszív anyaggal meg ugye köztudottan több a macera.

Nyugalom ketteske!

Épp ezért Volvóban ülni mindig jó. Jó becsapni a bő arasznyi vastagra hizlalt ajtót, és az érezhetően gondosan megtervezett kezelőszervek használata is élményszámba megy, még a belső fény kapcsolói is olyanok, mintha száz éves szolgálatra születtek volna, bár nem fogunk őrülten rajongani egyetlen apró részletért sem. Úgy látszik itt az is cél volt, nehogy valami elvonja a figyelmet a vezetésről. Sőt a V70-es észre is veszi, ha nem figyelünk.

A történet a következő oldalon folytatódik és jön a nagy szám is


Biztonság

Nemrég éles körülmények között is kipróbálhattunk jónéhányat a Volvo arzenáljában fellelhető extra biztonságot kínáló berendezések közül. A V70-es tesztautóban a tolatóradar mellett mindössze a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés figyelt a kocsi és utasai épségére. Utóbbi akkor kezd szelíd kolompolásba, ha indexelés nélkül sávot vált a vezető. Érzésre kicsit késői a figyelmeztetés, mert akkor jő az isteni hang, amikor már az első kerék a szomszédban van, autópályán ez pedig gyakran már késő, mert a szalagkorlát szikraesője ilyenkor már úgyis felriasztotta a sofőrt.

Rendesen összerakták

Rendesen összerakták

Rendesen összerakták


Persze az üzemszerű működés alapfeltétele a rendszer számára is látható útburkolati jelek megléte, így értelemszerűen elválasztó vonal nélküli utakon és murván nem ér semmit az elektronika segítsége.

Nagy szám

A V70-esben – mint általában a kombikban – a csomagtér az egyik legnagyobb szám. Mérete is meggyőző – akár 1600 liternyi rakományt is berámolhatunk hátra – de praktikus apróságokkal még több kedvet csináltak a csomagszállításhoz.

Nehéz teletömni

Nehéz teletömni

Nehéz teletömni


Fémsínből kihajtható kampókkal kötözheti le a csomagot a pedáns családfő, de egy szinttel lejjebb is tudunk pakolászni. Itt a svédek újabb – filléres, de mégis okos – meglepetése várt minket, egy kis zacskóban melóskesztyű és hatalmas nejlonzsák várja, hogy színre léphessenek. Mindkettő kerékcserénél lehet hasznos, egyik a kezünket védi a mocsoktól, míg a másik az autó belsejét, a lyukas kerék piszkától.

A teszt végére egész jól összerázódtunk a kismotoros komphajóval. A gyakran túlmotorizált, lóerőkkel kitömött gépekkel elkényeztetetteken kívül mindenki szerette a kisétkű svédet és nem nagyon tűnt fel, hogy mindössze kétliteres dízel dolgozik az orrban. Vezetni pont úgy kell, mint ahogy a svéd közlekedést elképzeljük. Szabályosan, biztonságosan, minden őrülettől mentesen és akkor boldogok lehetünk vele.

Lapozás után számháború


Műszaki adatok – Volvo V70 2,0 D Momentum
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1997
Furat x löket (mm) 85 X 88
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 100(136)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11
Végsebesség (km/h) 200
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 5
Vegyes (l/100 km) 6
CO2 kibocsátás (g/km) 159
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4823/01861/1547
Tengelytáv (mm) 2816
Csomagtér (liter) 555-1600
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1696/574
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 70
Gumiméret 225/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 9 370 000
Tesztelt autó ára (forint) 11 500 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, EBD, állítható biztonsági kormányoszlop, menetstabilizáló, elektromos kézifék
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Méretéhez képest ezzel a kis motorral is vidáman eléldegélnénk ezzel a kombival.
Pontszám (max. 10)   7,75 pont