Ezen belül 36 százalékkal kevesebb volt a halálos balesetek száma, de 16 százalékkal csökkent a súlyos sérüléssel járó eset is. Négy hónap alatt 181-en vesztették életüket közlekedési balesetben, ez 110-zel kevesebb, mint tavaly az első négy hónapban.
Az ittasan elkövetett balesetek aránya 14-15 százalékról 10 százalékra esett vissza, négy hónap alatt a helyszínen 2216 jogosítványt vontak be ittas vezetés miatt.
Magyarországon a személyi sérüléses balesetek száma 1990-től 2000-ig az autók számának növekedése ellenére is 37 százalékkal esett vissza. 2001-től a kedvező folyamat megfordult, ettől kezdődően hazánk közlekedésbiztonságát kedvezőtlen adatok jellemzik.
Az idei javuló eredményben szerepet játszik az ittas vezetőkkel szembeni zéró tolerancia bevezetése, de hasonló javulást vár a rendőrség az objektív felelősség elvének alkalmazásától is. Utóbbi akkor lesz igazán ütőképes, ha a magánszemélyek is üzemeltethetnek traffipaxot. Bár a rendelet még el sem készült, már körülbelül 600 önkormányzat jelezte sebességmérési szándékát.
Erre szükség is lehet, hogy teljesüljenek a hazai közlekedéspolitikai célkitűzései, amelyek 2010-re a 2002-es halálos áldozatok számának 30 százalékos csökkenését irányozzák elő, az Európai Unió által kitűzött 50 százalékos csökkenést pedig 2015-re érnék el.