Carlos Ghosn megtartotta ígéretét, az új Renault Megane valóban modern. Sőt igazán dögös lett az autó, amelynél a korábbi szögletesebb jegyek helyett ezúttal lágy vonalakra szavaztak a tervezők.

Ahogy korábban, most is többféle változat készül a Megane-ból, de a jelenlegi állapothoz képest azok jobban eltérnek egymástól. A háromajtós egy igazi kupé lapos tetőívvel, míg az ötajtós formája emlékeztet a Fiat Bravóéra – sokkal több helyet hagy a hátul ülők fejének.  A csomagtér is jobban használható a „családi” modellen, miután a hátsó ajtó nagyobb és szélesebb, mint a sportos verzión.

Valamit nagyon kiszámolhattak a Renault-nál, mert az autógyártók szeretik, ha minél több autójukban használhatják ugyanazokat az alkatrészeket. Itt azonban még a lökhárítók, a lámpák is mások, a karosszéria elmeiről nem is beszélve. Várhatóan a kupé-kabrió a három, a limuzin és a kombi Megane az ötajtós formáit követi majd.

Itt az új Renault Megane! 1
Itt az új Renault Megane! 35


Egyelőre a motorpalettáról keveset tudni, de várhatóan az új 1,2-es turbó átveszi a korábbi 1,4-es szerepét. Továbbra is lesz 1,6-os, 2,0-es szívó illetve 2,0 literes turbó benzines is, utóbbiból a legerősebb változatot kapja a Renault Sport variáns, valószínűleg 250 lóerővel. A dízelpalettát az 1,5-ös és 2,0 literes dCi motorok különböző verziói töltik ki, 110-180 lóerős tartományban.

Az új Renault Megane hivatalos bemutatója ősszel a Párizsi Autószalonon lesz. Elsőként a ferdehátúak érkeznek majd, várhatóan 2009 tavaszára a limuzin és a kombi is gyártásba kerül.