Már nemcsak teljesítményben, gyorsulásban, végsebességben versenyeznek egymással az autógyártók, hanem a váltófokozatok számában is. A Mercedes 2003-ban bemutatott 7G-tronic hétfokozatú váltójára a Lexus az új LS-ben egy nyolcsebességessel ígért rá.
Most az Automotive News megtudta, hasonló egységgel látja drágább modelljeit a BMW és az Audi is a jövőben. A váltót mindkét márka számára a ZF szállítja majd, amely a világ első hatfokozatú automatáját készítette még 2001-ben, a 7-es BMW számára. Nemcsak simábban és egyenletesebb vált az új szerkezet, de kisebb fogyasztást eredményez állítólag 6 százalékkal kevesebbet esznek a motorok ezzel.
A bajorok most is az új hetes bemutatójára tartogatják az újítást, amelyet vagy idén év végén, vagy jövő év elején ismerhetünk majd meg. A váltó bekerül az X6-osba és a 2010-ben érkező CS-be is. Az Audinál szintén nagy durranásnak szánják a nyolcadik sebességet, így az A7-ben, a cég négyajtós kupéjában, az új A8-asban találkozhatunk a szerkezettel. A négykarikás márka nemrég mutatta be új hétfokozatú duplakuplungos váltóját.
Ha ez így megy tovább, akkor nem fogunk meglepődni, ha a Mercedes az új E-osztályt kilencsebességes váltóval is árulja majd. A kérdés csak az, miért nem térnek át a fokozatmentes erőátvitelre a gyártók.