Egyre többet fizetünk az autópályáért 1
Egyre többet fizetünk az autópályáért 31 Az ünnepi hétvégék értékesítési tapasztalatai alapján elmondható, hogy továbbra is emelkedő tendenciát mutat az eladott e-matricák darabszáma. A 2007-es esztendő hasonló időszakaival összehasonlítva a május eleji hosszú hétvége alkalmával 14, pünkösdkor pedig 2 százalékkal több úthasználati jogosultságot vásároltak az autósok, ami az első esetben 15, a második esetben 4 százalékos bevételnövekedést eredményezett. Ez a 2007-es 503,4 és 432,3 millió forinthoz képest idén 578,2 és 449,7 millió forintos összeget jelent.

A május eleji hosszú hétvégén a legszembetűnőbb növekedés a D1-es négynapos e-matricák terén mutatkozott: ennél a típusnál 20%-os darabszám növekedés figyelhető meg tavalyhoz képest. Külön figyelmet érdemel még az úgynevezett motoros e-matricák iránti kereslet jelentős emelkedése is. A május eleji hosszú hétvégén közel 20-szor, míg pünkösdkor majd 3-szor annyi motoros e-matrica fogyott, mint tavaly ilyenkor.

A kimutatásokból az is kiderül, hogy az értékesített e-matricák közel 9%-át virtuális úton, azaz interneten keresztül, bankkártyás fizetéssel mobiltelefonon keresztül, mobiltelefonról küldött SMS-sel, vagy telefonhívással szerezték be az úthasználók.

Az év első öt hónapjának matricaértékesítési adatait vizsgálva megállapítható, hogy a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest 17 százalékos eladási darabszám-emelkedés tapasztalható, ami 18 százalékos bevételnövekedésnek felel meg. Ez a 2007-es bruttó 21 milliárd forinttal szemben idén több mint 24,7 milliárd forintot jelent.

Az értékesítési darabszámok és az árbevétel általánosan növekvő tendenciája mögött nemcsak az autópályák forgalmának emelkedése áll, a gyorsforgalmi úthálózat fokozódó mértékű bővülése, valamint az úthasználati díj fizetésének egyes főutakra való kiterjesztése is javítja az eredményeket.