Bajos eladni az olcsó fehér autókat
Piros az autód? Bizonytalan vagy! 65 Az amerikai, elsősorban az autóiparral és -piaccal foglalkozó CNW Market Research piackutató szerint az autók színe sokat elárulhat a tulajdonosok lelkivilágáról. A cég kutatása alaposan megvizsgálta a témát, és egészen meglepő eredményeket kaptak.

A világos, élénk, meleg színeket általában inkább a magabiztossághoz, életvidámsághoz társítanánk, ám a CNW szerint – legalábbis az autók terén, ez fordítva van: az ilyen színű járművek tulajdonosai az átlagosnál alacsonyabb önbecsüléssel, önbizalommal bírnak. A zöld és a sötétkék autókban ülők ezzel szemben az átlagosnál jobban hisznek önmagukban.

A CNW vizsgálata szerint a sötét tónusok kedvelői nyugodtabbak, stabilabb kedélyűek, míg a piros, sárga, vagy narancsszínű autókat választók szeszélyesebbek, hajlamosabbak a hirtelen kedélyváltozásokra.

Érdekes, hogy az autópiacon épp divatszínnek számító fehér a tulajdonosok lelkivilágáról semmi különöset nem árul el, az ilyen autók gazdái nem lógnak ki a sorból.

Az autó színe
A tulajdonos önértékelése
smaragdzöld  5,5 százalékkal az átlagos felett
 sötétkék  3,2 százalékkal az átlagos felett
 ezüst  1,2 százalékkal az átlagos felett
 fehér  átlagos
 napsárga  3,7 százalékkal az átlagos alatt
 narancssárga  4,1 százalékkal az átlagos alatt
 világoskék  5,5 százalékkal az átlagos alatt
 citromsárga  8,3 százalékkal az átlagos alatt
 vörös  8,8 százalékkal az átlagos alatt
 fekete  14,6 százalékkal az átlagos alatt
Az autó színe
A tulajdonos kedélye
fekete, sötétkék, ezüst  stabil, kiegyensúlyozott
 fehér, napsárga, világoskék  mérsékelt kedélyingadozások
 narancssárga, vörös, citromsárga, smaragdzöld  erős kedélyváltozások