Jóvágású Feri!

Egy mappa nem fér el a kesztűtartóban
Vágási Feri

Vágási Feri

Vágási Feri


Emlékeink meg-megkoptak a fergeteges „Szomszédok forever”-sorozat sztorijairól, de hála az elektronikus információrendszernek, ami behálózza az egész világot, időnként újranézhetünk egy-egy felejthetetlen szösszenetet.

Az én sorozatbeli kedvencem Vágási Feri, aki intézetis kölökként a semmiből kapaszkodott fel, majd a szemünk előtt vált a lakóközösség megbecsült tagjává, védelmezőjévé.

Autója ugyan sosem volt az 1999-es befejezésig, de egy kis logikázással nem nehéz rájönni, hogy Ferinek ma egy Astra Sedanja lenne.

Vágási Feri beszállt az internetbe 40


Mindig is keményen dolgozott. A nyomda mellett másodállásban fusizott a nagyszájú Góliáttal. Akkoriban egy IFÁ-val hordták a bútorokat. Az Opel Astra F Sedan változatának megjelenése (1992) nagy hatással volt rá, de anyagi lehetőségei még nem tettek lehetővé ekkora beruházást.

Közben a fizikai munkának, amellett, hogy autóra gyűjtött, az igazságosztásban is nagy hasznát vette.

Ki ne emlékezne a hős legendás tetteire, mint például amikor egy „kis csattanással” állította meg, a Lenke néni kisboltjának bevételével eliszkoló rablót.

Feri a sorozatos hőstettek mellett folyamatosan képezte magát. Haladva a korral, ő is számítógépen dolgozott és természetesen idővel a család is gazdagabb lett egy PC-vel. Miután Jutkával megszakértették a család anyagi helyzetét, úgy döntöttek, hogy megvásárolnak tízezer forintért, egy új, eredeti mikroszoftvindózkilencvenöt programot, ami minden csodát tudott, bár néha lefagyott.

Mi van vele most?

Elhatároztam, beszállok!

Elhatároztam, beszállok!

Elhatároztam, beszállok!


Hősünk élete nagy fordulatot vett, ugyanis nem elégedett meg a munkájához feltétlenül szükséges tudományok elsajátításával. Kíváncsisága és lelkesedése töretlen maradt, végül pedig elhatározta, hogy karácsonykor beszáll az internetbe.

A ház lakói, Lenke nénivel az élen, szintén beálltak a csatasorba és Feri útmutatásával, maguk is belevágtak a számítógépbe.

Azonban az igazi áttörés csak ekkor jött el, ugyanis a lelkesedésből komoly üzleti vállalkozás kerekedett…


A rendkívül eszes, ám hatalmas szívvel megáldott jótevő 2000-ben saját vállalkozásaként, nyitott egy oktatási és szórakoztató központot, a lakásszövetkezet társalgójában. Az eleinte klubjelleggel működő, később azonban komoly üzleti vállalkozássá nőtt központot Kutyával közösen irányították, de a ház többi, időközben ECDL-vizsgát tett lakói is szerepet vállaltak, oktatóként.

Formás ívek

Formás ívek

Formás ívek


Látszólag beindult a szekér, de Feri nem volt nagyravágyó. Megelégedett azzal, hogy Matyit be tudta íratni az egyetemre és hogy 2007 végén vehetett végre egy eredeti Opel Astra Sedan-t, 1.6-os motorral, Essentia-felszereltséggel, 4,1 millió forintért.

Ez nem volt rossz választás, hiszen az autó kis motor ellenére nagyon jól megy a 115 lóerős motorral. A futóműve, hasonlóan a korábban már megismert Astra modellekhez, nagyon stabil, a fogyasztása pedig még városban is könnyedén 8 liter alatt tartható.

Matyi, Jutka vidáman elfér

Matyi, Jutka vidáman elfér

Matyi, Jutka vidáman elfér


Mit több, a Jutka által választott fekete színnel még jól is néz ki a négyajtós Astra. Persze nem csak a szín miatt. Igazából ez az a méret, amiben egy szedán már elfogadhatóan néz ki és a csomagtartó mérete is kiemelkedő.

Feri azért választotta, mert számára a csomagtartó mérete a legfontosabb szempont. Ezt megkapná a kombitól is, de amellett, hogy az 80 ezer forinttal többe kerül, nem illene egy sikeres üzletemberhez.

Az autó felszereltsége a luxustól ugyan messze van – az árlistán például minden nevetséges extrát meg kell említeni, hogy ne üresen álljon a rubrika -, de 300 ezer forintért már kapni pluszba klímát, CD-s rádiót, ködlámpát is az alapból járó 4 légzsák mellé. Feri, gondolva a saját és családja biztonságára, még eredeti ESP-t is rendelt alapfelszereltségű Astrájába, 149 ezer forintért.

Mellette – Ellene
  • Nagyon jól megy más 1.6-os motorhoz képest
  • Hatalmas a csomagtartója
  • A kisebb méretű szedánokhoz képest (pl.: Thalia) – a nagyobb tengelytávnak köszönhetően – jól néz ki!
  • 8 liter alatt maradt a fogyasztása
  • Nem igazán nevezhető olcsónak
  • A kombi praktikusabb lenne
  • Alapfelszereltségként a kézzel állítható külső tükörre lehetnek a legbüszkébbek

Műszaki adatok – Opel Astra Sedan 1.6 Essentia
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 79 X 81,5
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 80(115)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 155/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,7
Végsebesség (km/h) 191
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,5
Vegyes (l/100 km) 6,8
CO2 kibocsátás (g/km) 163
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4587/1753/1458
Tengelytáv (mm) 2703
Csomagtér (liter) 490
Menetkész tömeg/megengedett össztömeg (kg) 1306/1730
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 090 000
Konkurensek (forint) Fiat Linea 1.4 Tjet 3 850 000
Volkswagen Jetta 1.6 4 558 000
Citroen C4 Pallas 1.6i 4 330 000
Renault Megane Limusine 3 910 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt található
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Feri nincs egyedül választásával, sokaknak bejön a szedán formája. Egy kombi viszont fiatalosabb és praktikusabb lenne. Az 1.6-os motor viszont remek!
Pontszám (max. 10) 7,75 pont

Méretek

Astra Sedan
átlag
4.69
szavazat
36
Astra Sedan