Négy részben, négy különböző kivitelező csoportra bízza a Szegedet észak felől elkerülő M43-as megépítését a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A 31,6 kilométer autópálya és a hozzá tartozó hét kilométer főút beruházásánál magyar, spanyol, portugál, osztrák és szlovák cégek egyaránt munkát kapnak. A kivitelezői szerződések aláírásához már csak a Közlekedési, Hírközlési és Energetikai Minisztérium jóváhagyása kell.
26,7 milliárd forintért épül meg az M43-as egy 8,7 kilométeres szakasza, benne egy a Tisza felett átívelő autópályahíddal. A munkálatok előreláthatólag már a nyár elején megkezdődnek. Az autópálya leghosszabb, 16,2 kilométeres részét 2010 augusztusára ígérik, építése 18 milliárdba kerül. Ez a szakasz mentesítheti a Romániából és Bulgáriából érkező teherautó-forgalom alól a 4413-as és 4415-ös utakat.
Azt, hogy az M43-as az 5-ös és a 47-es főutat összekötő 6,7 kilométerét, illetve az autópályát a 43-as úttal Makónál összekapcsoló hét kilométernyi utat mennyiért építik, egyelőre nem tudni.
Az M43-as beruházását a sztráda Makó és az országhatár közti 23,1 kilométeres szakaszának megépítése teszi majd teljessé. Az egyelőre rajzasztalon létező, Nagylakig vezető kétszer kétsávos útszakaszt 2012-ben helyeznék forgalomba.
Forrás: Népszabadság