Egy évvel a tavalyi tanulmány után immár a sorozatgyártású TT clubsport modellt mutatja be az Audi Európa legnagyobb tuningtalálkozóján, a Wörtherseetouron. A TT roadsteren alapuló jármű érdekessége, hogy rövidebbre vágták az szélvédő keretet és oldalt is csak egy kisebb üveget alkalmaznak, ezzel igazán szabaddá téve az utasteret. Ilyet korábban a Ferrari és Lamborghini modelleknél láttunk.
Azért a hogy borulás esetén továbbra is biztonságban legyenek az utasok, az autó erőteljes, és esztétikailag is karakteres bukócsöveket kapott, amelyek a megerősített A-oszlopokkal együtt védelmet nyújthatnak.
Persze nemcsak nagyobb szél teszi izgalmassá a száguldást a clubsportban, de ez az eddigi legerősebb TT, mivel a 2,0 literes turbómotor a nemrég bemutatott TTS-nél is többet tud, 300 lóerős. Természetesen quattro hajtás is szerepel a repertoárban, de a váltást sem ronthatja el a pilóta, miután duplakuplungos automata váltót szereltek a sportkocsiba. Az S-tronic a hagyományos váltókar mellett a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható. A megfelelő lassulásról a TTS-től örökölt fékrendszer gondoskodik.
A külső egyszerű, de erőteljes. A clubsport modell hatalmas hűtőnyílását függőleges krómcsíkokkal tették agresszívvé, míg hátul a szintén krómozott kipufogók közti diffúzor vízszintes vonalai még a valódi méretnél is szélesebbnek láttatják az autót. A külső puritanizmusa belül is folytatódik, a beltér legmeghatározóbb eleme az alumínium bőséges használata, amelyet narancssárga bőrbetétekkel ellenpontoztak.
Egyelőre ugyan showcar-nak hívja autóját az Audi, de a sajtóközlemény leszögezi, nem zárják, ki hogy sorozatgyártásba kerüljön a modell.