Miután a Subaru izgalmas váltással a korábbi lépcsős hátú forma helyett az ötajtós kasztnit helyezte előtérbe a tavaly bemutatott új Imprezánál, a sportrészleg is váltott. Ma bemutatták a rali-világbajnokságban induló WRC legújabb, 2008-as változatát. Állításuk szerint az utóbbi 15 év legradikálisabb módosításait hajtották végre. Az elődmodellt 2001 óta fejlesztgették.
Bár az autó debütálását későbbre tervezték, az már a soron következő görög futamon, az Akropolisz-ralin ott lesz. Szüksége is lesz a csapatnak a váltásra, hiszen bár az idei év nem indult rosszul, Petter Solberg 2003-as világbajnoki címe óta nem volt átütő erő a csapatban. A norvég helyett idén a fiatal Chris Attkinson szállította az eredményeket, Solberg az utóbbi négy futamon nem szerzett pontot. A csapat és az ausztrál is 3. helyen áll a pontversenyben.
Az autó tesztelését az észt Markko Märtinra bízták, ő pár éve még komoly tehetségnek számított, de egy balesetben elhunyt navigátora miatt visszavonult. Egy ideje viszont a kék csapatot erősíti.
Ami a színeket érinti, ott is változtatott a Subaru, ugyanis eltűnt az autóról a korábbi banánzöld, helyette az ezüst dominál a kék mellett. A felnik továbbra is aranyszínűek. Megmaradt a 2,0 literes boxermotor a kocsi orrában. A turbós erőforrás 300 lóerős, a maximális forgatónyomaték pedig 700 newtonméter feletti. A teljesítmény hatfokozatú szekvenciális váltón és négykerék-hajtáson át jut az útra.