A világ 3. legnagyobb autómárkája
Ha hisszük, ha nem, az Európában pár éve még alig ismert Chevrolet a világ 3. legnagyobb autómárkája. A GM legerősebb szereplőjének tavaly 4,5 millió járművet sikerült értékesítenie világszerte, nem kis mértékben a feltörekvő európai piacoknak köszönhetően. A fejlődés főleg Kelet-Európában, illetve Oroszországban volt igazán jelentős, ahol a regisztrált 2,7 millió új autóból 190 ezerre volt a Chevy logója odabiggyesztve.
Oroszország mellett több keleti piac is rejteget még tartalékokat, ahol az egy autóra jutó lakosszám még mindig magas a nyugat-európai piacokhoz képest. Ukrajnában például 350 százalékos növekedést produkált tavaly a márka, ott 45 ezer Chevrolet kelt el. Az Európában összesen eladott 457 ezer autó így már nem is tűnik olyan soknak.
A hab a tortán: hatfokozatú automata az Epicában |
Mivel a múltkor az Aveo mellé egy brutális Corvette jutott a bemutatón, a Chevy úgy gondolta, most is betervez valamit a háromajtós mellé. Az eredmény most sokkal kevésbé lett izgalmas, a változatlan Epicában lehetett az új
hatsebességes automata váltót kipróbálni. A korábbi ötfokozatú váltóhoz képest érezhető a fejlődés, megszűntek a rángatások, motorbőgések, még akkor is, ha nem ez a legmodernebb váltó, amit valaha próbáltunk. Nekünk a 156 lóerős 2.5-ös motor jutott most a bemutatón, de az új automata a 2 literes benzineshez és dízelhez is ugyanúgy választható. A váltónak a korábbitól eltérően van kézi üzemmódja is, így sportosabb vezetést is lehet imitálni, még akkor is, ha a legerősebb motor sem éppen egy tigris. Viszont a soros hathengeresnek 15 százalékkal csökkent a fogyasztása, és a kedvezőbb fokozatelosztásnak hála a rugalmasság is javult. |
Ez még Dél-Korea
A modellpaletta legsikeresebb tagja az Aveo nagyjából három hónapja kapott frissítést ötajtós szinten, a
háromajtósra mostanáig kellett várni. Az alapokat ugyanúgy a dél-koreai Daewoo örökség adja, de most már egy kifejezetten pofás autóról van szó. A gyártás sem ott folyik, az Aveo teljesen európai, Lengyelországban, Varsóban készül.
A modellfrissítéssel egy időben végleg ejtették az egyes piacokon még megtartott Kalos elnevezést, mostantól az összes változat Aveo néven fut.
Új külső, új belső, új motorok
Ahhoz képest, hogy modellfrissítésről van szó, ránézésre erősen átalakult az Aveo. Ez a változás az ötajtós kivitelnek tett igazán jót, de a sportosabb háromajtósnak is kifejezetten jól áll. Külsőleg egy kifejezetten dögös négykerekűről van szó, amit a gyáriak figyelemfelkeltő színek hozzáadásával próbáltak még inkább hangsúlyozni.
A bemutatóra hozott rikító sárga, zöld és piros szín kicsit úgy nézett ki az esős időben, mintha azokon kívül csak a fekete-fehér árnyalat létezne. A feltűnően világító autók helyett mi maradnánk inkább a szürkénél, de a szürke Lengyelországban inkább egy csinos sárgával próbálkoztunk.
A választható két motorvariáns közül az ötajtós bemutatóján már kipróbáltuk az új 1,2-es, 84 lóerős változatot, így most a szintén átfabrikált 101 lóerős, 1,4-es benzinmotorra szavaztunk. Ehhez automata váltót is lehet kérni, de mi mivel az csak 4 sebességes, ráadásul ez egy sportos háromajtós, köszönjük szépen nem kértünk belőle.
Érzésre a kézi váltó sem egy mestermunka, nagyjából olyan feeling, mintha egy habverővel hadonásznánk egy lábos masszában, de legalább fürgébb az automatánál. Az átdolgozott 1,4-es motorral együtt majdnem egy literrel kevesebbet fogyaszt, mint korábban, és remélhetőleg ez az adat a valóságban is közelebb áll majd a gyári értékhez mint korábban.
Végsebességben 176 km/óráig bírja az erősebb szerkezet, de autópálya-tempóig még tisztességes mértékben gyorsulhatunk, ha rendesen kiforgatjuk a négyhengerest. A külső jegyeket leszámítva sportosnak persze csöppet sem sportos az Aveo, de mégis van különbség az ötajtós változathoz képest. Mintha kevésbé dülöngélt volna a
kanyarokban, de a kormányzás továbbra sincs köszönőviszonyban a közvetlenséggel.
Ebben a méretben nem ez az igazán fontos, sokkal inkább az, hogy egy jól használható és kényelmes autót kapjunk a pénzünkért. Ebben már sokkal jobb az Aveo, a júniustól kapható háromajtós a 2 499 000 forintos ár helyett 2 199 000 forintért is kapható lesz egy bevezető akció keretében, amiben vezető- és utas oldali légzsákot, központi zárat és MP3-as CD-s rádiót adnak.
Ennyi pénzért az Aveo abszolút jó választás tűnik, mivel az autó alapvetően tágas, puha felfüggesztésével könnyedén veszi az úthibákat, és még csinos is. A szűkös, alaphelyzetben 220 literes csomagtér senkit ne tévesszen meg, a belő tényleg tágas.