Forróságra számítanak
Forróságra számítanak
Fotó megosztása:
Újra szuperlággyal köröznek majd
Újra szuperlággyal köröznek majd
Fotó megosztása:
Minden jobb lesz minta nélkül!
Minden jobb lesz minta nélkül!
Fotó megosztása:
1997 óta most először nem lesz minta
1997 óta most először nem lesz minta
Fotó megosztása:
2010-ig egyedül a porondon
2010-ig egyedül a porondon
Fotó megosztása:
Trulli már holnap váltana
Trulli már holnap váltana
Fotó megosztása:
A GP2-ben is slickeket használnak
A GP2-ben is slickeket használnak
Fotó megosztása:
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Fotó megosztása:
Idén már ezeket is megjelölik
Idén már ezeket is megjelölik
Fotó megosztása:
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
Paplanok nélkül baj lesz
Fotó megosztása:
Legközelebb jobb lesz
Legközelebb jobb lesz
Fotó megosztása:
Maradnak a paplanok
Maradnak a paplanok
Fotó megosztása:
A bajnok elégedetlen
A bajnok elégedetlen
Fotó megosztása:
Közös ünnep
Közös ünnep
Fotó megosztása:
Van mire büszkének lenni
Van mire büszkének lenni
Fotó megosztása:
Jól kitalálták...?
Jól kitalálták...?
Fotó megosztása:
Lesz még teszt
Lesz még teszt
Fotó megosztása:
A slickek a raktárban maradtak
A slickek a raktárban maradtak
Fotó megosztása:
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Fotó megosztása:
A keverékeken is változtattak
A keverékeken is változtattak
Fotó megosztása:
Idén erre kell figyelni
Idén erre kell figyelni
Fotó megosztása:
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Fotó megosztása:
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
2009-ben komoly szabályváltozások következnek az F1-ben. A jelentősen korlátozott aerodinamikai hatékonyság, és az energiavisszanyerő hibrid rendszer, a KERS bevezetése mellett 1997 után
jövőre újra minta nélküli, slick gumik kerülnek majd az autókra, és a tervek szerint az gumik melegítésére használt ún. paplanokat is elveszik.
A csapatok eddig kétszer tesztelték a Bridgestone fejlesztés alatt álló slickjeit, de sokan panaszkodtak amiatt, hogy a jövőre bevezetésre kerülő abroncsokat a gumimelegítők nélkül szinte lehetetlen megfelelő hőfokra hozni, ezért balesetveszélyt jelenthetnek.
A csapatok az FIA-nál már próbálták elérni, hogy a paplanok betiltását tolják el 2010-re, de a szervezet a Bridgestone-nal konzultálva arra jutott, hogy nem engednek a kérésnek. A japán gumigyártó szerint nem is a biztonság miatt ágálnak igazából a csapatok.
„A Bridgestone jelezte az FIA-nak, hogy bízik abban, hogy képes lesz a paplanok nélkül is mind a tapadás, mind a vezetés szempontjából megfelelő gumikat készíteni” – mondta a japán gyártó motorsportért felelős vezetője, Hirohide Hamashima.
A japán szakember szerint semmi szükség a halasztásra, a csapatok inkább attól tartanak, hogy a riválisok ügyeskednek majd a biztonságosnál alacsonyabb guminyomással, hogy előnyt szerezzenek.
„Igazából a minimális guminyomás a fő probléma, emiatt aggódnak. Mi javaslunk egy minimális értéket, amelyen biztonságosan használhatók a slickek, de némelyik csapat kockáztat, és csal. A riválisok igazából ettől félnek, ezért akarják megtartani a melegítőket” – mondta Hamashima.