A Ford európai piacra szánt városi „terepjárója”, a Kuga megnyugtató eredménnyel végzett az EuroNCAP töréstesztjén. SUV-nak SUV, de még a gyalogost sem tapossa feltétlenül agyon.

A frontális teszten az utastér ép maradt, és annak ellenére, hogy a térdlégzsák nem tartozik a felszereléshez, az elöl ülők lábai is biztonságban vannak. A vezető légzsákja a teszten nem megfelelő nyomással működött, így a bábu enyhén lefejelte a kormánykereket. Hogy ez egyedi vagy típushiba, nem tudni, de valószínűleg az eredmények ismeretében gyorsan javít a Ford.

Az oldalsó fej- és testlégzsákok már hibátlanul teljesítettek, így összesítve a felnőtt utasok védelmére az autó 33 pontot kapott, ami öt csillagot jelent.

Ötcsillagos!
Maximális védelem a gyerekeknek is

Maximális védelem a gyerekeknek is

Maximális védelem a gyerekeknek is


A gyermekek védelmére a tesztbábuk eredményei alapján nem lehet panasz, de a szokásos hiba a Kugánál is előfordult: az első utasoldali légzsák kikapcsolható ugyan, de a gyerekülés beszerelése és a védelmi eszköz bekapcsolva hagyása közti veszélyes összefüggésre az EuroNCAP szakemberei szerint nem figyelmeztet kellően az autó. Hasonlóan felrótták hibának a hátsó ISOFIX-rögzítőpontok nem egyértelmű jelölését is. Az eredmény azonban így sem rossz, 38 pont, négy csillag.

Egy „terepjáróról” feltételeznénk, hogy nem nagyon kíméli az elé kerülőket, de a Kuga rácáfolt erre, kisautóknál is jobb eredményt ért el a gyalogosok védelmében. A lökhárító jelesre vizsgázott, és bár a motorháztető már nem volt ennyire kíméletes az áldozatok fejével, az autó így is 20 pontot, azaz három csillagot szerzett.