V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
F1: Egységesítik a motorokat? 123 Az FIA a Forma-1-es motorok teljesítményének kiegyenlítését fontolgatja. A 2006 végén befagyasztott fejlesztések (2008-től végül öt évre), és a 19 ezres fordulatszám-korlátozás ellenére néhány csapat előnyben lehet az erőforrások tekintetében.

A legjobban állítólag a Ferrari készült fel a befagyasztásra, a csúcssebességekben általában ők állnak elöl minden pályán. Szintén erős a Mercedes és a BMW motor is, míg a Renault, a Honda és a Toyota valamivel gyengébb lehet.   

A spanyol Diario AS szerint az FIA 2009-től az idén bevezetett egységes elektronikai rendszerbe (ECU) épített teljesítményszabályozóval egyenlítené ki a motorok közti erőviszonyokat. Sokkal valószínűtlenebb megoldásként a lap megemlíti, hogy a gyengébb motorok gyártói esetleg ideiglenes felmentést kaphatnának a fejlesztési tiltás alól, de ez a nehéz megvalósítás miatt szinte biztosan kizárható.

Kérdés, hogy mennyire illik az egyenlősítés a Forma-1 szelleméhez (eltekintve a költségcsökkentő törekvésektől), azaz valóban a motorsport csúcsa-e a sorozat, ahol fél évtizedig csak a motorok lehető legegységesebbé tétele miatt nyúlhatnak az erőforrásokhoz?