Tágasabb, és a csomagtartója is nagyobb, de ettől függetlenül igazi MINI a Clubman is. S ha MINI, akkor élményautó, s így az AC Schnitzer is okkal vette kezelésbe.

Egy ideje kapható izgalmas Works kivitelben is a Clubman, de a német tuner gépe még azon is túltesz, pedig a sima Coopert piszkálták meg. Az 1,6-os turbómotor jócskán megizmosodott, már nem 175, hanem 226 lóerős. Bár egyelőre menetdinamikai adatokat nem közöltek a felpiszkált Clubmanről, de a lényeg a MINI estében úgysem a motorerőben van, sokkal inkább a futómű és a hajtás terén kell keresni.

Bivalyerős MINI Clubman 1
Bivalyerős MINI Clubman 9


Kanyargós útón pedig minden bizonnyal a legfinnyásabbak is örömüket lelnék a Schnitzer munkájában, miután önzáró differenciálművel és állítható versenyfutóművel biztosítanak kiemelkedő tapadást a kerekeknek.

Az igazán őrültek egyébként 18 colos felniket is kérhetnek az autóhoz, rajtuk 225-ös gumikkal. Viszont az új tárcsák mellé dukál az egyedi orrspoiler, amely látványra is különbözővé teszi a többi Clubmantől a felpiszkált gépet. No persze a sportkipufogó hangja sem hagy kétséget az individualizmus felől. Belülre alumínium váltógombot, kézifékkart és -pedálokat, illetve velúrszőnyegeket kap a pénzéért a vevő.