1948. június 8-án kapta meg a 356-001 alvázszámú, első Porsche prototípus a forgalomba helyezési engedélyét. „Kezdetben alaposan körülnéztem, de nem találtam álmaim autóját. Ezért úgy döntöttem, magam építem meg” – jelentette ki Ferry Porsche.
1963-ban jelent meg a Porschénak igazi hírnevet szerző 911, amivel a legtöbben azonosítják is magát a gyártót. Az első 911-es 130 lóerős volt, míg ma a csúcsot jelentő GT2-es már 530. A sportkocsi nemcsak közúton vált ikonná, de az 1986-ban létrehozott über-911, a 959 megnyerte a Párizs-Dakart is.
A Porsche azonban az elmúlt hat évtized során nemcsak a magasban, hanem olykor a mélyben is járt. 1992-ben súlyos válságban volt a cég, amin sikerült úrrá lenni többek között a Boxster piacra küldésével. Az egykor kis sportkocsi-specialista rohamos tempóban fejlődött, nem mellékesen éppen egy teljesen más, a szabadidő-autók szegmensének meghódításával. A Cayenne eladásainak is köszönhetően a Porsche a világ egyik legsikeresebb és legnyereségesebb autógyártójává fejlődött
Ennek nyomán 2005 szeptemberében a Volkswagen AG tulajdonjogában szerzett többségi részesedés a német sportkocsigyár. A Porsche már ma is a legnagyobb részvénytulajdonosnak számít Wolfsburgban a szűk 31 százalékos szavazásra jogosult tőkearánnyal, ám tulajdoni hányada a tervek szerint még az idén 50 százalék fölé nő.