Nemcsak a zárt, de a MINI és az Audi A3 nyitott változatainak is ellenfelet állít az Alfa Romeo. Mivel a hagyományos modelleknek a MiTo-t szánják konkurenciául, így ugyanebből készül majd a kabrió is. Másfél év múlva kerülhet piacra a 8C Competizione sportkocsi jegyeiből építkező jármű.

Ahogy az Alfa Spider, úgy a MiTo kabrió is vászontetőt kap, ezzel lehetőséget teremtve annak, hogy négyüléses utasteret kapjon az utastér. Szemben a korábbi nyitott Alfákkal, ezt nem valamelyik külső tervezőstúdió (Bertone, Pininfarina) álmodta meg, hanem a FIAT saját emberei.

Miután a fent említett autók karosszériája kifejezetten merev, így az Alfa is jelentős erősítéssekkel látja majd el a MiTo-t, hogy tető hiányában se csavarodjon kanyarban rossz úton a kasztni. A motorok terén annyi újdonság várható a normál MiTo-hoz képest, hogy  az 1,3-as dízel nem szerepel a kabrióban. A fő vonalat az 1,4-es turbók adják.

Természetesen az Alfa új aktív futóművét is bevetik majd. A DNA-val elektronikusan szabályozható a felfüggesztés reakciója a sportostól a kényelmesig, miközben a motor, a fék és a kormányzás működése is változik.

Várhatóan már a jövő év eleji Genfi Autószalonon látunk majd valamit a MiTo kabrióból, sőt a hírek szerint év végére már kapható is lesz.