Az Opel rüsselsheimi főhadiszállásán járunk. Két sejtelmesen letakart autó várja az újságírók hadát. Izgatottak vagyunk, hamarosan élőben is láthatjuk az Opel Vectra utódját. Kicsit elkedvtelenedünk, amikor udvariasan, de ellentmondást nem tűrő hangon kiveszik kezünkből a fényképezőgépeket. Nem értjük miért, hiszen már nem akkora titok, hogyan is néz ki az Insignia. Aztán az itt ott még nem tökéletes, előszériás bemutatóautót látva megértettük, miért nem jó az, ha erről képeket csinálunk.

Rüsselsheim
Nem kellett volna elütni azt a nyulat...
Fények

Fények

Fények

 

 

Az Opel dizájnközpontja volt az első a kontinensen – 1930-ban kezdődött meg benne a munka – amely kifejezetten formatervezésre és az azzal kapcsolatos munkákra kihegyezve készült.

1960-ban felhúzott épületében, – amely nemcsak technológiai szempontból, hanem helyileg is a gyártás középpontjában található – vetették papírra 1965-ben az Opel GT, az Opel szerint a világ első koncepcióautójának vonalait.

German precision

Sportos, elegáns

Sportos, elegáns

Sportos, elegáns

 

 

Hamar kiderült, hogy miért is ennyire fontos az Insignia, illetve a belseje. A jövőben ugyanis több új Opelben is összefuthatunk a kocsiban alkalmazott formai megoldásokkal, hangulattal. A Vectra utódja ugyan csak Európának készül, de globális újítások előfutárának is tekinthető.

A nap leggyakrabban elhangzott kifejezése a „German precision” volt, így ezt önökkel is megosztom, ízlelgessék kedvükre. Szokják csak, az Insignia hazai reklámjaiban is biztosan találkozhatnak majd vele. Ne feledjék, én előre szóltam.

Alacsony a plafon hátul

Alacsony a plafon hátul

Alacsony a plafon hátul

 

 

Az autó külsejét bemutató dizájner nagy szeretettel simogatta az autó oldalára vasalt élt, ami egy nadrágnak is becsületére válna. Többek között ez az életre kelt német precizitás. Megtudtuk még, hogy miféle apró trükkökkel lehet sportosabbá varázsolni az autó orrát, miután a gyalogosvédelmi és a légellenállási kritériumok miatt minden járgány szinte tökegyforma alapról indul.

A lépcsőzetes formák és egyéb varázslatok után a húszcolos kerekeket már magunktól szúrtuk ki a kocsi alatt, de kérdésünkre elárulták, hogy akinek csupán ennyi hiányzik a boldogságához, az akár ezzel a kerékkel is megrendelheti az Insigniát. Az autó hátuljához érve már elboríthatta a lila köd a dizájnerek elméjét, mert annyi ívet, törést láttunk, hogy még a gyári ember is zavarba jött, amikor el kellett magyaráznia, melyik honnan indul hová tart és miért jó ez így. Szerintem kicsit túltenyésztett, de majd mindenki eldönti maga.

De hány kiló?

Az új forma

Az új forma

Az új forma

 

 

Mivel mindenhol arról hallottunk, hogy ez aztán a kategória legsportosabb autója, az egyik kollégában felmerült a kérdés, hogy vajon hány kilogramm is lehet ez a jószág? Több gyári ember eszén is megpróbált túljárni, de nem sikerült senkiből kicsalni a választ.

Így kénytelenek leszünk megvárni a hivatalos bemutatót a Londoni Autókiállításon, ahol már minden részletes technikai adatot megtudhatunk a kocsiról, hiszen ez a mostani rendezvény főleg a formáról szólt. Addig csak találgathatunk.

Lapozás után belső változások jönnek és lesz végre egy saját kép is


Négy csapat, egy cél

A tervezők rengeteg időt töltöttek azzal, hogy a belsőt a lehető legjobbra faragják. A négyfelé osztott csapat külön-külön feladatot kapott, míg egyikük az anyagminőséggel, másikuk a részletek, alkatrészek tökéletesítésével foglalkozott – láttunk kétkilós, a precízebb kidolgozás érdekében félméteresre nagyított slusszkulcsot is – és a formatervnek is volt felelőse.

Veres

Veres

Veres

 

 

Utasterében nagy változás történt a korábbi Opelek belvilágához képest. Elsőként a sárga műszerfalvilágítást üldözték el, helyette már vörösben derengő fényekhez kell hozzászoknia az igazán márkahű Opelesnek.

Tetszett, hogy tudják miért is a piros fény a legjobb erre a feladatra, nemcsak formatervezési szempontból esett rá a választás. A sportosabb motorral felszerelt példányokban ezt tovább fokozzák, ott a sportgomb megnyomása után a műszerfal alapból fehér számjegyei is hozzápirosodnak a háttérvilágításhoz.

Ez is megújult

Ez is megújult

Ez is megújult

 

 

Még egy apróság, aminek örültünk, hogy megszabadultak az Opelekre jellemző indexmegoldástól, a jövőben már a jól bevált, hagyományos működésű irányjelzőkar várja a vezetőt. Az álló autóban megrángattuk a váltót is, amely meglepően jónak tűnik, nagy kár, hogy csak statikus bemutató volt és menet közben nem tudtuk kipróbálni. De ennek is eljön majd az ideje.

Új emblémát is kapnak az Opelek, kicsit vastagabb lesz és a villámot körbe vevő karikába még az Opel-felirat betűit is belenyomták.  Ezzel párhuzamosan a Vauxhall-jelvény is megújul, kicsit egyszerűbb, de hangsúlyosabb, karakteresebb lesz az új változat.

Láttuk az új Astrát

Ez saját kép. Sör, kolbász és sült tetemek

Ez saját kép. Sör, kolbász és sült tetemek

Ez saját kép. Sör, kolbász és sült tetemek

 

 

A többórás, az utolsó csavart is bemutató program után vethettünk egy rövid pillantást az új Astrára is. Sajnos egyelőre egyetlen külső képpel kellett megelégednünk, de a belsőből már többet mutattak. Ott ugyanúgy, mint a kocsi külsején, az Insignia formavilága fedezhető fel.

Azért sikerült saját képet is készíteni Frankfurtban, néhány korsó sörről és a hozzájuk tartozó virsliről. Ezért megérte végigcipelni a súlyos fotófelszerelést…