Hosszú idő óta ismét van Delta a Lancia modellpalettáján. Az első típus gyártása 1979-től 1995-ig húzódott és a második széria sem húzta 2000-nél tovább, így már éppen ideje volt bedobni az újat. A kínálatbővítés ráfért a Lanciára, mert a Deltával teljessé vált a márka modellpalettája is, hiszen a Delta pont a kisebb Ypsilon és a Musa, valamint a nagyobb Thesis és Phedra közé illik.
Persze a forma, név nem ér semmit, ha nincs mögötte nagy adag marketingmágia. A Delta ezért furcsa tipográfiájú feliratot kapott – ami elsőre inkább Jettának olvasható, másodikra Jaltának, Jeltának, aztán harmadikra, amikor már ciki, hogy analfabétának látszunk, akkor esik le, hogy ez tényleg Delta. Csak hiányzik az a fránya függőleges vonal a D-ből. A Delta a matematika nyelvét ismerőknek változást, különbséget jelent, de a stilizált kezdőbetű erősen hasonlít a nyílhegyre is.
Prémiummá vált
Amióta az anyacég eldöntötte, hogy a vállalaton belül az Alfa Romeo képviseli a sportos vonalat – az nem számított, hogy a Lancia a nyolcvanas évek második felétől hosszú ideig uralta a ralit – azóta a Lancia inkább a kényelemre, a luxusra törekszik. Sportosságnak csak a nyomai fedezhetők fel a méretesre dagadt, technikával gazdagon megtömött, csak turbós motorral és hatfokozatú (manuális, robotizált valamint automatikus) váltóval rendelhető Deltában.
A motorpalettán új motorok is megtalálhatóak, kezdetben ugyan csak két benzines – 1.4 literes 120, illetve 150 lóerővel, – valamint az 1.6-os 120 lóerős dízellel rendelhető a Delta, de később a 2.0 MultiJet 165 és az 1.9-es Twinturbo MultiJet 190 lóerővel is választható lesz, valamint érkezik az 1.8-as benzines Di Turbojet 200 lóerőnyi teljesítménnyel.
Nyúlós
Oldalról különösen a kétféle fényezésű példányok néznek ki elsőre furcsán, a hosszú első túlnyúlás és a hamar süllyedésnek induló tetőív valamint az arasznyi, hónaljig felmázolt alvázvédőre hasonlító műanyagelemek miatt. De a Lancia Delta akkor is szép. Csinos, elegáns, nehéz lenne azt mondani rá, hogy olyan, mint a többi autó. Jó minőségűek az elérhető közelségben lévő anyagok, valamint a kidolgozás is. Reméljük sokáig így is marad.
Kattintás után eláruljuk, mikor ér hozzánk és mennyibe kerül majd az új Delta
Odabent
A Fiat Bravo padlólemezére alapozott 4,5 méter hosszú, 2700 mm-es tengelytávú autóban nem lehet panasz a lábtérre. Az üvegtetővel felszerelt változatban a fejtér már a 185 centis magasság környékén problémás, amin az egyébként rafinált, osztottan is tologatható, állítható háttámlájú második üléssor sem sokat javít. Ha nagyra nőttünk, le kell mondani az amúgy vidám hangulatot kölcsönző üvegtetőről.
A tesztúton hajtott járgányban keményre tömött, kényelmes üléseken terpeszkedhettünk, amin még a bőrborítás is tetszett. Nem csúszós bőrkárpit, hanem kellemes tapintású hasított bőrbe öltöztetett fotelek vártak minket. A műszerfalon és szerte az utastérben a Bravóból ismerős alkatrészek köszönnek vissza, de ezen nem kell nagyon csodálkozni.
Lopakodó
Hangszigetelése szép munka, a hangtalan suhanásba besegítenek a szigetelt üvegfelületek, kerékjáratok és a tetőkárpit különleges anyaga is két decibellel csökkenti a menetzajt. Futóműve is jóval közelebb áll a kényelmeshez, puhához, mint a sportoshoz, amihez a pontos, de gyors váltásokra nehezen rávehető hatfokozatú manuális váltó is passzol.
Nagy mennyiségű elektronika is került a Deltába, az új generációs ESP, LED-sorral kombinált adaptív xenon fényszóró, a légzsákok aktiválódása után segélyhívást indító Blue&Me fedélzeti navigációs berendezés, parkolóautomatika segíti a teljesen elkényelmesedett vezetőknek.
Lassan jön
Az olaszoknak maguk felé hajlik a kezük, a hazai piacon már június végétől megvásárolható az új Delta, a spanyoloknak, franciáknak kicsit tovább, júliusig kell várniuk, míg Európa többi részére csak szeptember, október környékén jut el az autó. Idehaza július elejétől lehet leadni rá a megrendeléseket.
Az eladási tervekből kiderül, hogy a fő célközönség a nyugat európai, Kínára valószínűleg nem gondoltak, mert az autó reklámjában Richard Gere autózik fel egy gyors kanyarral a Hollywood Boulevard-ról Tibetbe, ahol mosolygós, békés helyiekkel barátkozik. Meglátjuk, nálunk megy-e majd ez a reklám.
Modellek | Árak |
ARGENTO 1.4 T-Jet 120LE | 4 995 000 |
ARGENTO 1.6 Multijet DPF 120LE | 5 695 000 |
ORO 1.4 T-Jet 120LE | 5 395 000 |
ORO 1.4 T-Jet 150LE | 5 745 000 |
ORO 1.6 Multijet DPF 120LE | 6 095 000 |
ORO 2.0 Multijet DPF 165LE | 6 795 000 |
PLATINO 1.4 T-Jet 150LE | 6 195 000 |
PLATINO 1.6 Multijet DPF 120LE | 6 545 000 |
PLATINO 1.6 Multijet DPF Selectronic 120LE | 6 795 000 |
PLATINO 1.9 Twinturbo Multijet 190LE | 7 695 000 |