Jövőre kerül piacra az új Volkswagen Polo, amiből szintén készül majd Cross kivitel. A jelenlegivel szemben ez már valódi szabadidő-autó lesz.
A motor a járgány mind a négy kerekét hajtja, ami nemcsak terepen, de csúszós, havas úton is jól jön. Alaphelyzetben csak az első kerekek húznak, – ezzel csökkentve a fogyasztást – ám azok kipörgése esetén bekapcsolódnak a hátsók is.
A pletykák szerint a 2010-ben bemutatkozó jármű természetesen a Polóra épül, de a hagyományosnál 20 milliméterrel magasabb karosszéria számos terepjárós kiegészítőt kap. Fényezetlen lökhárítók és sárvédőívek csábítják a természetbe az autóst. Ezenfelül, hogy jobban elkülönüljön a sima ferdehátútól, egyedi lámpákat, hűtőmaszkot is felszerelnek rá. Sportos utastérről hallani, amelyet sok fémes elemmel díszítenek. Az ötszemélyes utastér rugalmas használhatóságát a tologatható hátsó ülőpad javítja.
Szintén a normál Polo-sorozattól kapja motorjait a Cross. Ezek között számos újdonság szerepel. Elérhető lesz az 1,2-es benzinmotor szívó (60 LE) és turbós (105 LE) változata is, míg a dízelpalettán az 1,4-es TDI mellé jön az 1,6-os (75, 90 és 105 LE) .
Nem csak a Volkswagen tervez bébiterepjárót, hiszen már hallani az Opel Corsa alapjaira épülő 4×4-esről, amelyet kissé átfazonírozva Chevrolet márkajelzéssel is piacra küldenek.