Azt követően, hogy az év elején a Genfi Autószalonon a Volkswagen leleplezte a Golf Hybridet, a német gyártó most bemutatta második hibrid autóját a Golf Twin Drive-ot. A lényeg itt is ugyanaz: egy hagyományos dízelmotorhoz villanymotor társul, amellyel jelentősen csökkenthető a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Ezúttal azonban erősebb motorok és nagyobb teljesítményű akkumulátorok szerepelnek.

A jelenleg még fejlesztés alatt álló Golf Twin Drive-ból 2010-re a VW 20-at ad a német kormánynak, hogy azok a berlini forgalomban tesztelhessék. Az egyelőre prototípusként működő autók bizonyíthatják, hogy károsanyag-kibocsátás nélkül is használhatóak.

Kész a hibrid Golf 1
Kész a hibrid Golf 13


A rendszerben szereplő 82 lóerős villanymotorral ugyanis, köszönhetően a Li-ion akkumulátorokban eltárolt energiának, akár 50 kilométert is megtehet tiszta üzemmódban a jármű. Ilyenkor sem épp lomha, akár 120 km/órás sebességre is képes. Amennyiben viszont messzebbre utaznának a közszolgák, akkor az Twin Drive másik motorja, a 122 lóerős, 2,0 literes dízel is beszáll. Vegyes üzemben állítólag 2,5 literes fogyasztással működhet az autó.  

Bár a számítások szerint az 50 kilométer a legtöbb vezetőnek elég egy napra, de hogy a dízel üzem se legyen olyan pazarló városban, a hibrid rendszerhez start-stop automatikát is társítottak, amely leállítja a belsőégésű motort, ha az nem mozgatja az autót. Egy másik megoldás pedig fékezéskor az akkumulátorokba tárolja az elektromossággá átalakított mozgási energiát.

Nemcsak így, hanem egyszerűen konnektorról is feltölthetőek a Twin Drive telepei, így ha valóban csak napi 50 kilométert autózik a sofőr, akár soha nem kell benzinkútra hajtania. A kormánnyal és nyolc német nagyvállalattal közös programban egyébként arra is figyel a VW, hogy csak megújuló energiaforrásokból (szél-, nap-, vízi energia) szerezzék be a villamos áramot.