Carl-Peter Foster, a General Motors Europe elnöke bejelentette, hogy a vállalat döntése alapján a legújabb Saab 9-3-asok a svédországi Trollhättanben készülhetnek. Nem épp érdekes hír, nemde? Hiszen eddig is ott készültek.
Csakhogy körülbelül 2003 óta vita folyt a GM-en belül, hogy hol gyártsák a következő Vectrát (Insignia) és a vele azonos alapokon nyugvó 9-3-ast az olcsóbb északi, vagy a komoly kutató és fejlesztő német telephelyen. A gyáróriás folyamatosan tárgyalt a szakszervezetekkel, kormányokkal, hogy minél jobb feltételeket szerezzen.
Aztán tavaly ősszel bejelentették az Insignia érkezését, s hogy a németországi gyárban készül. Úgy tűnt, a vita eldőlt. Ennek fényében meglepő Foster bejelentése.
Bár a két helyszín szakszervezetei egymással is egyeztettek, nehogy egymást túllicitálva teljesíthetetlen feltételeket vállaljanak, mégis úgy tűnik, a GM volt az ügyesebb. Svédországban a hírek szerint az állami támogatási csomag értéke elérheti a 70 milliárd forintot, és mindkét gyár esetében növekszik a munkaórák száma is, béremelés nélkül.
A maximális hatékonyság érdekében a trollhättani gyár bevezette a GM globális gyártási rendszerét (GM-GMS), melynek része egy szigorú minőség-ellenőrzési szabvány, az alkalmazottak bevonása, a folyamatos fejlesztés, valamint a gyártási folyamatok optimalizálása.
A döntés nyomán a jelenleg 1700 alkalmazottat foglalkoztató üzem igazán komoly gyárrá nőheti ki magát, hiszen tavaly a GM következő generációs kompakt autóinak (pl.Opel Astra, Saab 9-1) 2010 utáni gyártására is a trollhättani üzemet jelölték ki, akkor még úgy tűnt, a Saab 9-3 helyett.