Négy az amerikai Champ Car sorozatban szerzett bajnoki címével nagy reményekkel érkezett 2008-ban a Forma-1-be, a 2002-ben a Forma 3000-as elsőséget is bezsebelő Sebastien Bourdais. Az autósport királykategóriájában azonban eddig csak epizódszerepek jutottak neki.
Legjobb versenye az évadnyitó ausztrál volt, ahol a negyedik helyig jutott, de pár körrel a vége előtt kiesett, így végül hetedikként rangsorolták. Akkori két pontján kívül idén nem szerzett többet. Bár csapattársa Sebastian Vettel is csak öt egységnél tart, a csapatvezetés szerint nagy különbség van a két versenyző között, és nem a francia javára.
Vettel ugyanis hat három arányban bizonyult eddig jobbnak nála az időmérőkön. Eddigi a francia legjobb helyezése az időmérőn a 13. hely volt, míg német csapattársa háromszor is tovább jutott a harmadik felvonásba.
„Gondja van kanyarodáskor az autó ideges hátsó részével” – mondta Franz Tost a Toro Rosso csapatfőnöke az Auto Motor und Sport-nak. A német lap megkérdezte Vettelt is erről: „Bourdais azt szereti, ha az autó alulkormányozott (ha a kanyarban az orrát tolja ki). Számomra viszont egyre megy, hogy alul vagy túlkormányozott-e a versenyautó.”
Bourdais-nek mindenképpen össze kell kapnia magát, hiszen mindössze egy éves szerződést kötött vele a Toro Rosso, Ha nem győzi meg a vezetőket, hamar véget ér F1-es pályafutása.
A csapat most azon dolgozik, hogy valamelyest átalakítsa Bourdais számára a versenyautót, hogy nagyobb leszorítóerő jusson a hátsó tengelyre, így stabilizálva azt. Tost szerint azonban az autó átalakításán kívül máshol is változtatni kell: „Fejben vannak problémái, mert vezetni azt tud a srác. Ezt bebizonyította a Formula 3000-ben és a Champ Car sorozatban nyert bajnoki címeivel. Nálunk viszont azzal került szembe, hogy Vettel mindig gyorsabb.”
Főnöke ezért egész mást javasolt neki a javuláshoz:”Egyszerűen meg kell találnia a gázpedált” – mondta Tost.