Pár gyengébb év után a SEAT-nál történik valami. Mostanáig előfordult, hogy a nyugdíj előtt álló menedzsereket megkínálták pár kényelmes évvel Barcelonában. Mindezt cserébe a Volkswagen-konszern érdekében kifejtett hosszú és áldásos tevékenységükért, ezért néhány idősebb vezető csak sodródott az eseményekkel, a fiatalabbak meg ugródeszkaként gondoltak a SEAT-ra.

Új design, új vezérkar

Karcsú az Ibiza is
Minőségi anyagokat kapott

Minőségi anyagokat kapott

Minőségi anyagokat kapott


Érdemeik elismerése mellett nemcsak a menedzsment cserélődött le – az Auditól érkezett és elég keménynek tűnő – Erich Schmitt vezetésével, hanem a design is eltérő lesz. A szemből egy kaptafára szabott Leon-Altea-Toledo hármas után az új Ibizával eltérő formatervezési irány jelenik meg.

Az új forma a nyílban összefutó, karakteres fénytörő élekkel Luc Donckerwolke vezetésével született meg. A formatervezési vezető a Lamborghininél vált ismertté, amely a SEAT-hoz hasonlóan a VW-csoport tagja.

PQ25: ebből lesz az Audi A1

Az Ibiza a konszern első kisautója, amely a PQ25 jelű padlólemezre épül. Ebből a P a padlólemezt, a Q a keresztmotort, a 2 a modellsorozat méretét, az 5 pedig a generációt jelzi. Az új Ibiza a negyedik generációnál tart csak, de a számítás alapja a VW Polo, amely 2009-ben, a generációváltással kapja meg ugyanezt a padlólemezt az Audi A1-hez hasonlóan.

Nincsenek modern benzinesek

Nincsenek modern benzinesek

Nincsenek modern benzinesek, sem dízelek


Pár kilométer alatt kiderült, hogy a 2008-as Ibiza jó kisautó, nem véletlenül közeli konkurense a Mazda2. A drágább és merevebb acélfajtáknak köszönhetően a súlya fél mázsával kedvezőbb elődjénél, ezért a 85 lóerős 1,4 literes benzinessel is elég vígan megy. Tágas lábtér volna benne hátul, de a fejteret erősen lemetszi a dinamikusra rajzolt tetőív, legalábbis a magasabbak számára.

2,8 milliótól

1,2 literes és háromhengeres az alapmotor, a 70 lóerővel, a „csúcsot” a 105 lóerős 1,6-os benzines jelenti, amely csak Sport-kivitelben létezik. Korszerűbb benzinesek jövőre várhatóak, 1,2-es és 1,4 literes turbómotorok formájában.

Az új lenyomta az Ibiza Junior árát

Az új lenyomta az Ibiza Junior árát

Az új lenyomta az Ibiza Junior árát


Az életteli, kényelmes és halk futóműhöz vagy a tágas, csendes belső térhez képest ósdi dízelekből áll a motorválaszték. A 70 és 80 lóerős háromhengeres TDI mellett a 105 lóerős 1,9-es szerepel a kínálatban, a forgalmazás a 80 lóerőssel indul.

Juniorként él a régi Ibiza

Átmenetileg, körülbelül az év végéig a márkakereskedők párhuzamosan értékesítik a korábbi és a friss modellt. Több európai konkurens, például a Renault, a Peugeot és a Fiat is ezt a stratégiát követi. A régit árban lejjebb nyomják, így a kínálat nem egy viszonylag drága autóval kezdődik, az újnak viszont nem kell rögtön letörni az árát.

3,1 millióba kerül az 1,4 literes légkondival

3,1 millióba kerül az 1,4 literes légkondival

3,1 millióba kerül az 1,4 literes légkondival


Az Ibizák esetében is ugyanez a helyzet. A harmadik generációs 1,4-es benzines motorral és légkondival 2 649 000 forintért kapható Ibiza Junior néven. A 80 lóerős dízelt 3,1 millió forintért mérik, más motor nincs és az összegekhez minden esetben érdemes hozzáadni a két hátsó ajtó 86 400 forintos felárát.

Választék, árak:

1,2 70 LE Reference – 2 799 000 Ft
1,4 85 LE Reference, Stylance, Sport – 3 141 000-3 489 000 Ft
1,6 105 LE Sport – 3 662 000 Ft
1,4 TDI 80 LE Reference – 3 798 000 Ft

Alapfelszereltség: ABS, első és oldallégzsákok, elektromos ablakemelő elöl, távirányítós központi zár, négy irányban állítható szervokormány. A 70 lóerősön kívül minden Ibiza szériában légkondicionálós.