Pár gyengébb év után a SEAT-nál történik valami. Mostanáig előfordult, hogy a nyugdíj előtt álló menedzsereket megkínálták pár kényelmes évvel Barcelonában. Mindezt cserébe a Volkswagen-konszern érdekében kifejtett hosszú és áldásos tevékenységükért, ezért néhány idősebb vezető csak sodródott az eseményekkel, a fiatalabbak meg ugródeszkaként gondoltak a SEAT-ra.
Új design, új vezérkar
Érdemeik elismerése mellett nemcsak a menedzsment cserélődött le – az Auditól érkezett és elég keménynek tűnő – Erich Schmitt vezetésével, hanem a design is eltérő lesz. A szemből egy kaptafára szabott Leon-Altea-Toledo hármas után az új Ibizával eltérő formatervezési irány jelenik meg.
Az új forma a nyílban összefutó, karakteres fénytörő élekkel Luc Donckerwolke vezetésével született meg. A formatervezési vezető a Lamborghininél vált ismertté, amely a SEAT-hoz hasonlóan a VW-csoport tagja.
PQ25: ebből lesz az Audi A1
Az Ibiza a konszern első kisautója, amely a PQ25 jelű padlólemezre épül. Ebből a P a padlólemezt, a Q a keresztmotort, a 2 a modellsorozat méretét, az 5 pedig a generációt jelzi. Az új Ibiza a negyedik generációnál tart csak, de a számítás alapja a VW Polo, amely 2009-ben, a generációváltással kapja meg ugyanezt a padlólemezt az Audi A1-hez hasonlóan.
Pár kilométer alatt kiderült, hogy a 2008-as Ibiza jó kisautó, nem véletlenül közeli konkurense a Mazda2. A drágább és merevebb acélfajtáknak köszönhetően a súlya fél mázsával kedvezőbb elődjénél, ezért a 85 lóerős 1,4 literes benzinessel is elég vígan megy. Tágas lábtér volna benne hátul, de a fejteret erősen lemetszi a dinamikusra rajzolt tetőív, legalábbis a magasabbak számára.
2,8 milliótól
1,2 literes és háromhengeres az alapmotor, a 70 lóerővel, a „csúcsot” a 105 lóerős 1,6-os benzines jelenti, amely csak Sport-kivitelben létezik. Korszerűbb benzinesek jövőre várhatóak, 1,2-es és 1,4 literes turbómotorok formájában.
Az életteli, kényelmes és halk futóműhöz vagy a tágas, csendes belső térhez képest ósdi dízelekből áll a motorválaszték. A 70 és 80 lóerős háromhengeres TDI mellett a 105 lóerős 1,9-es szerepel a kínálatban, a forgalmazás a 80 lóerőssel indul.
Juniorként él a régi Ibiza
Átmenetileg, körülbelül az év végéig a márkakereskedők párhuzamosan értékesítik a korábbi és a friss modellt. Több európai konkurens, például a Renault, a Peugeot és a Fiat is ezt a stratégiát követi. A régit árban lejjebb nyomják, így a kínálat nem egy viszonylag drága autóval kezdődik, az újnak viszont nem kell rögtön letörni az árát.
Az Ibizák esetében is ugyanez a helyzet. A harmadik generációs 1,4-es benzines motorral és légkondival 2 649 000 forintért kapható Ibiza Junior néven. A 80 lóerős dízelt 3,1 millió forintért mérik, más motor nincs és az összegekhez minden esetben érdemes hozzáadni a két hátsó ajtó 86 400 forintos felárát.
Választék, árak:
1,2 70 LE Reference – 2 799 000 Ft
1,4 85 LE Reference, Stylance, Sport – 3 141 000-3 489 000 Ft
1,6 105 LE Sport – 3 662 000 Ft
1,4 TDI 80 LE Reference – 3 798 000 Ft
Alapfelszereltség: ABS, első és oldallégzsákok, elektromos ablakemelő elöl, távirányítós központi zár, négy irányban állítható szervokormány. A 70 lóerősön kívül minden Ibiza szériában légkondicionálós.