A Toyota csapat egyelőre nem tudja, hogy pontosan mi okozta Timo Glock balesetét a Német Nagydíjon. Az biztos, hogy az FIA-hoz lesz néhány kérdésük a mentéssel kapcsolatban.
Bár a Német Nagydíj Timo Glock balesete után vált izgalmassá, de valószínű, hogy a toyotás pilóta megelégedett volna egy unalmas futammal is, ha cserébe épségben célba érhet.
Glock a 36. körét kezdte volna meg, amikor a célegyenes-ráfordító kanyar kerékvetőjén egyszerűen eltört az autó jobb hátsó felfüggesztése. A Toyota ezután megpördült, irányíthatatlanul keresztülsodródott a célegyenesen és a bokszutca falának csapódott. Az autó darabokra tört, Glock azonban sérülés nélkül megúszta az esetet.
Rejtély Glock balesete
1/49
Fotó megosztása:
2/49
Fotó megosztása:
3/49 A 2008-as csapat: Trulli, Glock és Kobayashi
A 2008-as csapat: Trulli, Glock és Kobayashi
Fotó megosztása:
5/49 Rendszeres pontszerzésre készülnek
Rendszeres pontszerzésre készülnek
Fotó megosztása:
6/49 Glock 3 év kihagyás után tér vissza
Glock 3 év kihagyás után tér vissza
Fotó megosztása:
7/49 Ebben bíznak Trulliék - a TF108
Ebben bíznak Trulliék - a TF108
Fotó megosztása:
9/49 Trulli el van keseredve
Trulli el van keseredve
Fotó megosztása:
10/49 Az olaszt sokkolta a teszt
Az olaszt sokkolta a teszt
Fotó megosztása:
11/49 Trulli most nem kesereg
Trulli most nem kesereg
Fotó megosztása:
13/49 Optimista a hangulat a csapatnál
Optimista a hangulat a csapatnál
Fotó megosztása:
14/49 Nem érti a kollégákat
Nem érti a kollégákat
Fotó megosztása:
15/49 Nem Alonso módszerével törne az élre
Nem Alonso módszerével törne az élre
Fotó megosztása:
17/49 Minden tized számít
Minden tized számít
Fotó megosztása:
18/49 Ove Andersson 1938-2008
Ove Andersson 1938-2008
Fotó megosztása:
19/49 Ő és az autó is beért
Ő és az autó is beért
Fotó megosztása:
21/49 Magny Cours-t ismételnék
Magny Cours-t ismételnék
Fotó megosztása:
22/49 Nagy célok, kis eredmények
Nagy célok, kis eredmények
Fotó megosztása:
23/49
Fotó megosztása:
25/49
Fotó megosztása:
26/49
Fotó megosztása:
27/49
Fotó megosztása:
29/49 Vizsgálódnak
Vizsgálódnak
Fotó megosztása:
30/49 A csapat hibázott
A csapat hibázott
Fotó megosztása:
31/49 Nagy az öröm
Nagy az öröm
Fotó megosztása:
33/49
Fotó megosztása:
34/49 Megérdemelten lett dobogós
Megérdemelten lett dobogós
Fotó megosztása:
35/49 Beérett
Beérett
Fotó megosztása:
37/49 Nagy az öröm
Nagy az öröm
Fotó megosztása:
38/49 Van rutinja a betonfalak között
Van rutinja a betonfalak között
Fotó megosztása:
39/49 Trulli szerint világos az eset
Trulli szerint világos az eset
Fotó megosztása:
41/49 Nagyon szoros a küzdelem
Nagyon szoros a küzdelem
Fotó megosztása:
42/49 Bízik a sikerben
Bízik a sikerben
Fotó megosztása:
43/49 Jól sikerült az idény
Jól sikerült az idény
Fotó megosztása:
45/49 Jövőre versenyeznek utoljára?
Jövőre versenyeznek utoljára?
Fotó megosztása:
46/49 Tíz éve már nekifutottak a Le Mans-nak
Tíz éve már nekifutottak a Le Mans-nak
Fotó megosztása:
47/49 Elégedett lehet
Elégedett lehet
Fotó megosztása:
49/49 A dobogó is sikerült
A dobogó is sikerült
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A 26 éves versenyzőt az eset után megfigyelésre kórházba szállították, az éjszakát is ott töltötte, de a csapat főmérnöke, Pascal Vasselon szerint Glock már a héten szeretne újra vezetni a jerezi teszten.
„Jól van. Nem biztos, hogy lehetséges, de máris azon gondolkodik, hogy szeretne vezetni Jerezben. Szóval tényleg jól van.”
A csapatnak komoly munkája lesz a baleset okainak felderítésével, hiszen maga az autó nagyon összetört, így máshonnan kell majd adatokat szerezniük.
„Az autó a hátuljával csapódott a falnak, így teljesen összetört. Meg kell vizsgálnunk a baleset előtti adatokat, hogy milyen terhelés érte az alkatrészt. Őszintén szólva, egyelőre nem tudunk semmit, az autón nem lehet mit elemezni. Alaposan át kell néznünk a baleset előtti körök adatait és a videofelvételeket, csak azután tudunk majd többet a történtekről” – mondta Vasselon.
A Toyota vezetői baleset oka mellett a pálya személyzetének viselkedésére is szeretnének választ kapni, ugyanis nem voltak teljesen elégedettek a mentéssel. A csapat elnöke, John Howett elmondta, hogy az FIA-hoz fordulnak a kérdéssel kapcsolatban.
„Szeretnénk velük megbeszélni, hogy a pilótát miért úgy vették ki az autóból, ahogy, de azt hiszem, panaszt nem nyújtunk be. A versenyzőt általában az üléssel emelik ki, de amennyire láttuk, most nem így történt. Persze mindenki kapkodhat a nagy izgalomban. Megnézzük majd a videót, hogy pontosan értsük a történteket” – nyilatkozta a baleset után a Toyota-főnök.