Terrain Technologies néven fogyasztáscsökkentő megoldásokon dolgozik a Land Rover. Ennek egyik elemeként hibrid változatot építettek a Freelanderből. A kis Land Roverben a dízelmotoron túl a hátsó tengelyhez 48 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotort szereltek.
Miután párhuzamos rendszerről van szó, a dízel- és villanymotor külön-külön is képes mozgatni az autót, de szükség esetén közösen gyorsítanak. Ezzel a megoldással a szabványos európai fogyasztási cikluson 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag felhasználást, illetve károsanyag-kibocsátást értek el. Ugyanakkor az immár indiai kézben lévő márka hangsúlyozza, városi használatkor 30 százalékkal kevesebb gázolajjal is beéri az autó, mint hagyományos testvérei.
Utóbbi elsősorban annak köszönhető, hogy itt aknázható ki a rendszer másik fontos eleme, a start-stop megoldás. A főtengely végére épített generátorként, és indítómotorként is üzemelő szerkezet pillanatok alatt újraindítja a korábban az autó mozgása hiányában leállított motort, illetve biztosítja a fékezési energia összegyűjtését is, amit gyorsításkor a motor nyomatékának növelésére használ. Ez a megoldás még idén bekerül a sorozatgyártású dízel Freelanderekbe.
Bár jelenleg a Freelanderrel dolgoznak, a Land Rover hangsúlyozza, az összes modellben feltűnnek az új fogyasztáscsökkentési technológiák, melyek között új motorgenerációk, váltók, súlycsökkentési, és aerodinamikai megoldások is lesznek. Minderre a következő öt évben mintegy 700 millió fontot (204 milliárd forint) költenek el.