Terrain Technologies néven fogyasztáscsökkentő megoldásokon dolgozik a Land Rover. Ennek egyik elemeként hibrid változatot építettek a Freelanderből. A kis Land Roverben a dízelmotoron túl a hátsó tengelyhez 48 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotort szereltek.

Miután párhuzamos rendszerről van szó, a dízel- és villanymotor külön-külön is képes mozgatni az autót, de szükség esetén közösen gyorsítanak. Ezzel a megoldással a szabványos európai fogyasztási cikluson 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag felhasználást, illetve károsanyag-kibocsátást értek el. Ugyanakkor az immár indiai kézben lévő márka hangsúlyozza, városi használatkor 30 százalékkal kevesebb gázolajjal is beéri az autó, mint hagyományos testvérei.

Hibrid modell a Land Rovertől 1
Hibrid modell a Land Rovertől 11


Utóbbi elsősorban annak köszönhető, hogy itt aknázható ki a rendszer másik fontos eleme, a start-stop megoldás. A főtengely végére épített generátorként, és indítómotorként is üzemelő szerkezet pillanatok alatt újraindítja a korábban az autó mozgása hiányában leállított motort, illetve biztosítja a fékezési energia összegyűjtését is, amit gyorsításkor a motor nyomatékának növelésére használ. Ez a megoldás még idén bekerül a sorozatgyártású dízel Freelanderekbe.

Bár jelenleg a Freelanderrel dolgoznak, a Land Rover hangsúlyozza, az összes modellben feltűnnek az új fogyasztáscsökkentési technológiák, melyek között új motorgenerációk, váltók, súlycsökkentési, és aerodinamikai megoldások is lesznek. Minderre a következő öt évben mintegy 700 millió fontot (204 milliárd forint) költenek el.