2006-os visszavonulása óta, Michael Schumacher tanácsadóként szerepel a Ferrarinál, de nemcsak a Forma-1-es csapatnak segít be, hanem az utcai autók fejlesztéséből is kiveszi a részét.  Az ő tapasztalatával fejlesztették már a kezdetektől az olasz gyár legújabb modelljét, a Californiát.  

A hétszeres világbajnok együtt dolgozott a mérnökökkel, a technikusokkal és más tesztpilótákkal úgy általánosságban az autón, de speciálisan foglalkozott a járgány teljesítményének optimalizálásával is.

Ma pedig bejelentették: az autó elkészült, miután Schumacher végzett az autó versenypályás és közúti fejlesztésével. „Azt mondhatom, hogy ahogy az F430 Scuderia-projektben is, az hogy kezdetektől részt vettem az autó megalkotásában, valóban lenyűgöző feladat és jó szórakozás volt” – mondta Schumacher, miután befejezte a körözést a fioranói versenypályán. A korábbi világbajnok ugyanakkor rávilágított az új modell lényegére is:

Schumacher végzett a Ferrarival 1
Schumacher végzett a Ferrarival 11


„Különböző elvárások szerint tervezték őket (F430 Scuderia vs. California – szerk.), a 430 Scuderia azoknak a vásárlóknak szól, akik a Ferrari valódi lényegét akarják, és amilyen sűrűn csak tehetik, a versenypályára is kilátogatnak autójukkal” – mondta Schumacher, majd folytatta: „A California viszont a másik véglet, mindennapi használatra született és olyan hétvégékre, amelyen olyan érzelmi benyomásokat ad, amelyeket csak egy Ferrari képes megadni.”

És valóban, az új California a Ferrari azon modellje, amellyel a Porschét, Aston Martin-t vásárló, elsősorban eleganciát kereső tehetős vásárlókat próbálják elcsábítani. Persze a Ferrari tudása itt sem marad el, hiszen V8-as motorja 460 lóerős, amelllyel 4 másodperc is elég a 100-as jelzésig.