Az 1978 óta 300 ezer modellt építő M GmbH a 2009-es modellévre kisebb módosítással küldi versenybe autóit. A változások az M3, M5 és M6 modelleket érinti. A 4,0 literes, 420 lóerős motorral szerelt M3 esetében elsősorban az utastérben történtek változások, miután módosítottak a légbeeresztő rostélyon a középkonzolnál, illetve egyes gombokon, a könyöktámasz alatt új rekeszt alakítottak ki, és újabb belső dekorációk jelentek meg.
Fontosabb újítás viszont az aktív fejtámlák bevetése az első üléseknél. Az M3 négyajtós kivitele ezen túlmenően új hátsó lámpákat kap, de a csomagtérajtó és a lökhárító is megváltozik, viszont az M3 teljes sorozata elérhető lesz új Le Mans kék színnel.
Megjelenik az M-es modellekben is az iDrive fedélzeti elektronika rendszervezérlő második generációja, de szemben az M5 és M6 modellekkel, ahol ez szériaként jár, az M3-ban csak a navigációs rendszerrel kombinálva rendelhető meg, amely természetesen szintén új. A 8,8 colos képernyőn a hagyományos menü, a tv-adásokon, illetve az útinformációkon túl már az internet információi is megjeleníthetőek (felárért). A rendszerhez 80 GB-os winchester is tartozik, ahol a térképeken túl video- és zenefájlok is tárolhatók.
Az 507 lóerős V10-es motorral büszkélkedő M5 és M6 modellek új, nagyobb látómezőt biztosító külső tükrökkel gazdagodnak, illetve egy új metálfekete szín is megjelenik a kínálatban. További újdonság, hogy hamarosan a fékenergia-visszatápláló rendszer és az automatikusan lekapcsoló klímakompresszor bevezetése is sorra kerül. A többi BMW modellnél már alkalmazott megoldások csökkentik a járművek fogyasztását.
Persze van, akit nem hoz lázba pár deci benzin megtakarítása, sokkal inkább még több adrenalinra vágyik. Nekik készült az úgynevezett versenycsomag. Az M6-os kitalált összeállítása új motorháztetőt és egyedi kovácsolt felniket rejt, de az új futóművel a karosszéria is alacsonyabbra kerül, amihez hozzáigazították az aktív felfüggesztés reakcióit is.