Minden autómodell életében eljön az idő, amikor az újdonság ereje már megkopik, így az eladások meglódításához némi sminkelésre van szükség. Az idő a KIA szabadidő-autóját sem kímélte, így az elkerülhetetlen szépítő kozmetikai kezelésen esett át a Sportage is.
Látja?
Történtek változások a belsőben is, de az utasok továbbra sem örülhetnek túlzottan rafinált utastérnek. A műszerfalon az optimálisnál két lapáttal több műanyag rontja a képet, de a vastagabb, jobb fogású kormány, és az újratervezett középkonzolon kívül sok újdonság nem fog szemet szúrni. Kívül már bátrabban dolgoztak a szakemberek, így a megújult hűtőrács, frissebb kinézetű fényszórók, újrarajzolt kerékívek, valamint dupla, sportos kipufogók dobják fel a már megszokott látványt. Aki ennél többre vágyik, új fazonú alufelnik közül is választhat magának kedvére valót.
Motortér
Tesztautónkban kétliteres dízelmotor dolgozott, amelyre nem lehet sok panaszunk. Fogyasztása a szokatlanul hosszúra és néha kíméletlenre sikerült út során sem lépte át a fájdalomküszöböt, az utolsó tankolás utáni fejszámolás végeredménye átlagosan 8,2 literes gázolajfogyasztás lett. Városban, autópályán, terepen egyaránt futott az autó, így nem tűnik soknak az általunk mért adat.
Útközben a 140 lóerős teljesítmény baj nélkül megbirkózott az autó tömegével, és a 10,5 másodperces gyorsulás a kategóriában nem is rossz. Csupán terepen akadhat hiányérzetünk a nem létező felező miatt. Hiába az elég rövidnek gondolt egyes fokozat, meredekebb dombokon, húzósabb meredélyeken sosem fog erőből felmenni a Sportage, szükség lesz némi lendületre is. Nagy szerencse, hogy a kocsi vásárlóközönségének legnagyobb részében egyáltalán nem fog felmerülni, hogy felező is kellene az autóba.
Nincs varázslat
Vezetés közben nem tör a sofőrre semmiféle extra élmény, a tesztút után mindössze annyi maradt meg bennem, hogy egyszerűen jó vele autózni. Se több, se kevesebb. Magas építésénél fogva nem élvezet vele a kanyargós út, de városban remek útitárs. Kellően magas ahhoz, hogy jobban átlássuk a forgalmat, a méretes kerekek pedig magabiztosan kezelik az úthibákat, kényelmessé teszik az utazást. A hatfokozatú manuális váltó is barátságos, pontosan jár, igaz, kezünk tekintélyes utat jár be a kiválasztott fokozatok kapcsolgatása között.
Na és miben gyenge a Sportage? Kiderül a következő oldalon
Nem varacskos disznó
Kompakt méretének köszönhetően a bozótosban sem fogunk vele reménytelenül elakadni, bár az apró termetnek a csomagtartó látja kárát. Világkörüli útra ne ezzel menjünk, mert sajnos sok minden nem fér el benne hátul. Bátran mondhatjuk, hogy ez bizony édeskevés egy szabadidő-autótól. Sanyarú helyzetünkön a tetőcsomagtartó javít egy
keveset, de oda meg nem olyan kényelmes pakolni, mint a két részletben nyitható – az ajtótól függetlenül külön nyílik a csomagtartó üvege is – hátsó ajtón keresztül. Az utasoknak már valamivel szebb az élete a sötét árnyalatúra sikerült belsőben, nekik nem kell szoronganiuk még a hátsó sorban sem. Csak győzzenek ülepükkel gekkó módjára megkapaszkodni a csúszós bőrkárpiton.
Nem probléma a lehetetlen méretű és alakú tárgyak furikázása a KIA-val, ebben az előre hajtható támlájú anyósülés is segítségünkre lesz.
Nem annyira olcsó
Az autóba nehéz belekötni, szépen összeszedett, technikailag rendben lévő járgánynak tűnik, talán egyedül az árára lehet panasz. Igaz, ha minőségben, tudásban is már csak hajszállal marad el a hasonszőrű japán modellektől, sőt, még a hét év garanciát is bevállalja a gyár, akkor miért lenne óriási nagy különbség az árban? Így nincs is, pedig azért presztízsben még van mit ledolgozni a hátrányból a koreaiaknak. Aki tisztességesen megépített, ügyes hobbiterepjáróra vágyik, de nem fontos neki, hogy az utcában ő legyen a nagymenő, boldogan élhet a KIA Sportage-dzsel.
Már csak a műszaki adatok, árak vannak hátra
Műszaki adatok – KIA Sportage 2.0 CRDi 4×4 EX Premium | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1991 |
Furat x löket (mm) | 83 X 92 |
Hengerek / szelepek száma | 4/20 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 103(140)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 310/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12 |
Végsebesség (km/h) | 177 |
FOGYASZTÁS | |
Vegyes (l/100 km) | 7,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 187 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4350/1800/1695 |
Tengelytáv (mm) | 2630 |
Csomagtér (liter) | 332/1411 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1683/437 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 58 |
Gumiméret | 215/65 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 809 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 7 099 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Klímaberendezés, négykerék-hajtás, elektromos ablakok-tükrök, tetőcsomagtartó |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|