Csütörtök este a Lánchíd budai oldalán találkoztunk az idén élcsapattá fejlődött BMW pilótáival, sajtósaival, és motorsport igazgatójával. A legeredményesebb kelet-európai versenyző, a lengyel Robert Kubica, és mostanában újra magára talált német Nick Heidfeld mellett, Mario Theissen a BMW motorsport csapatigazgatója, és kisebbiklánya Janina is jelen volt az eseményen.
Kubica még mindig szerény
Kubica pont két évvel ezelőtt a Hungaroringen debütált az F1-ben, és azóta olyan sokra vitte, amire kevesen számítottak. Idén már a bajnokságot is vezette egy darabig, de ez csöppet sem szállt a fejébe.
Elmondása szerint jót tett neki, hogy egy olyan országból jött, ahol nehezebb sikereket elérni a technikai sportokban, mert a folyamatos küzdelem az eredményekért, a szponzorokért időközben megedzették őt.
A lengyel jó eredményre számít a hétvégi futamon is, és annyit árult el az autóról, hogy az új beállítások mellett néhány új alkatrész is helyett kapott benne. Kubica nem számít drámai változásokra jövőre, a KERS bevezetése, és a többi módosítás, mindenkit ugyanannyira fog érinteni szerinte.
Heidfeld nem izgul
Nem tudtunk meg Nicktől sem többet a BMW-t érintő változásokról. Ugyanazt mondta, mint csapattársa, majd viccesen hozzátette, hogy őt és minket is elföldelne Mario Theissen, ha többet mondana.
Az F1-ben már nem éppen fiatal Nick egyáltalán nem aggódik jövője miatt, bár szerződés hiányában egyelőre semmi sem biztos. Saját bevallása szerint mostanában talált magára, hozott pontokat is, ez elég lehet a maradásra. A hétvégén is pontszerző helyre számít, szerinte a Hungaroringen nem kell esnie ahhoz, hogy jó eredményt érjenek el.
Nick azt is elmondta, ha úgy alakul, hogy befejezi a F1-et, biztosan kipróbál majd olyan sportokat, amit most nem engednek neki a csapatnál. Akárcsak Michael Schumacher.
Mario megmondja
Miután a pilóták visszatértek a szállodába Mario Theissen maradt csak velünk, aki idén is a szokásos optimizmussal az arcán érkezett a vacsorára, amire meg is van minden oka. Szerinte a csapat a pilóták, a szervizháttér, a megbízhatóság szintjén már az élvonalban vannak, amit az eredmények is alátámasztanak.
Theissen szerint egyetlen baj van mindössze, hogy az autó jelenleg nem elég gyors. „Miért?” – kérdeztük, amire jött is a válasz. „Mert a többiek gyorsabbak”.
A csapatfőnök látványosan elégedett pilótáival is, Nick szerinte sokat segít a mérnököknek, de lassan Kubica is képes átadni a tapasztalatait, amit felhasználhatnak majd a fejlesztésekben. Ahogyan az elmúlt években, a BMW most is dogobós helyezést remél – tudtuk meg.
Egy ismeretlen hölgy
A véletlen műve volt, hogy egy asztalhoz kerültünk Janina Theissennel, a csapat motorsport igazgatójának lányával. A kedves, szimpatikus, fiatal hölgyet próbáltuk a finom falatok között titkokról faggatni, de nem jártunk sikerrel. A másodéves építész hallgatóként tanuló leányzó jellemzően csak a tévéből követi a csapat dolgait, és azt sem tervezi, hogy a BMW-nél helyezkedne el tanulmányai befejeztével.
Nem készül és nem is készült soha autóversenyzőnek, gyerekkorában babákkal játszott, nem Matchboxokkal. Azt azért sikerült kihúznunk belőle, hogy szeret vezetni, de a testvéreivel közösen „csak” egy sima MINI Coopert használ, ami arra utal, hogy sokat utazó papa nem kapatta el feleslegesen a lányát. Pedig biztosan megtehetné.