Tegnap délután egy Forma-1-es versenyautó tűnt fel a Hősök tere közelében a Műcsarnok előtt. A múzeumban épp kortárs kiállítás van, oda könnyedén beférne a Renault gépe is, de másról van szó, a magyar importőr gálavacsorát adott a hazánkban versenyző csapat és pilótái tiszteletére. Mi sem hiányoztunk és kaptunk is pár percet (szó szerint!), hogy beszélgessünk velük.
6 perc Fernando Alonsóval 1
Szép körítés az F1-nek

Szép körítés az F1-nek

Szép körítés az F1-nek


A nagyszámú publikum előbb egy igen extravagáns divatbemutatót láthatott, ahol a tervező a Forma-1 és a Renault csapat jegyeit felhasználva kreált ruhákat, vagy valami olyat. Volt egy szegény lány – én legalábbis sajnáltam -, aki úgy nézett ki mint egy súlyemelő, amint éppen a szakításhoz készülődik, a súlyok természetesen F1-es kerekek utánzatai voltak. Egy másikra meg egy versenypályát tekeretek.

A show közben – a közönség ovációjától kísérve – megérkeztek a színpadra az este sztárjai, a pilóták, Fernando Alonso és Nelson Piquet is. Szujó Zoltánnal való pár perces csevegés után már az interjúszobákban voltak, ahol az újságírók egy csoportja várt rájuk. A magyar vacsora így ki is maradt az életükből, de ez nem is meglepő, Fernandótól megtudtuk nem a helyi ízek szerint étkezik:

Súlyemelő?

Súlyemelő?

Súlyemelő?


„Teljesen egyszerű ételeket fogyasztunk itt is, mint máshol, egyszerű tésztát némi hússal, de mártás vagy más kiegészítő nélkül. De semmi tipikusan magyart” – mondta. Lehet, hogy ez is segít, mindenesetre a spanyol igen közvetlen és nyugodt volt a mostani időmérő után:

„Valóban nyugodtabb vagyok, mint egy éve [akkor volt az ominózus este Hamiltonnal a pályán és a bokszban – a szerk.] Szeretnék harcolni a bajnokságért, ám ebben az évben ez nem lehetséges, de tovább kell dolgoznunk, javulnunk kell. Bízom benne, hogy jövőre lesz esélyem. Itt az idő, hogy minden korábbinál keményebben dolgozzunk”- tette hozzá.

Persze rögtön kérdeztem is: fog-e változni a helyzet 2009-ben? „Igen elképzelhető. Egyes csapatok, amelyek most nem olyan gyorsak, versenyképesek lehetnek, hiszen teljesen új autók épülnek 2009-re, változik az aerodinamika, visszatérnek a slick gumik. Mindez pedig átalakíthatja azt az erőviszonyt” – árulta el a kétszeres világbajnok.   

Alonsótól megtudtuk ott volt az EB döntőn

Alonsótól megtudtuk ott volt az EB döntőn

Alonsótól megtudtuk ott volt az EB döntőn


Persze még az idei évet sem szabad befejezettnek tekinteni, hiszen nagyjából az évad fele még hátra van és a Renault esélyes rá, hogy negyedikként végezzen. Fernando szerint ehhez elsősorban aerodinamikai fejlődésre, illetve a versenyen mutatott teljesítményben kell javulniuk. Üres tankkal már egész jó az autó, a gondok akkor kezdődnek, a versenytempónkkal van. „Ismerjük a problémáinkat és dolgozunk is rajta, lesz pár fejlesztésünk a következő versenyre” – mondta.

A spanyol tényleg elég lazán vette a villáminterjút, hiszen amikor valaki felvetette, hogy a McLarennek nem kedvez a meleg, a Ferrarinak pedig a hideg aszfalt, somolyogva így válaszolt: „Mi nem vagyunk elég jók melegben, de nem vagyunk elég jók akkor sem, ha hideg van, azaz nekünk még nehezebb”

A második oldalon kiderül, hogy a Ferrariról álmodik-e Alonso, de beszélgetünk Nelson Piquet-vel is. Kattintson!


Sokan szinte tényként kezelik, hogy Alonso 2009 után a Ferrarinál folytatja a pályafutását, de vajon hogy van ezzel a Renault versenyzője, erről álmodik?  „Nem, ez nem az álmom. Nyilvánvalóan minden pilóta a legjobb autót akarja, 3 éve még a Renault volt a legjobb, megnyertük a bajnokságot, most a Ferrarinak van gyors autója. De a Ferrari nem az álmom, én csak gyors autót akarok, teljesen mindegy, hogy hívják ” – mondta.
Édesapám nem vitt magával a futamokra

Édesapám nem vitt magával a futamokra

Édesapám nem vitt magával a futamokra


Ezzel szemben második interjúalanyunk Nelson Piquet nem igen menne sehová a Renault-tól, persze az első félévben mutatott teljesítménye alapján nem is ő az átigazolási piac favoritja. „Addig maradok a Renault-nál, amíg ők azt akarják, hogy maradjak. Szeretem a csapatot, bírom az embereket, jól érzem magam itt – mondta a fiatal brazil, akitől megtudtuk, hogy a pályáktól is függ a teljesítménye.

„Könnyebb helyzetben vagyok az európai pályákon, ahol már a GP2-ben, és a korábbi versenysorozatokban indultam. Ilyenkor már nem a pálya megismerésével kell foglalkoznom sokkal inkább az autó beállításával” – beszélt az év eleji problémákról a háromszoros világbajnok fia. „Azokon a pályákon van esélyem pontot szerezni, amelyeket ismerek, illetve azokon, amelyeken még senki nem ment, mint pl. Szingapúr” – tette hozzá.

Stílusos bevezető

Stílusos bevezető

Stílusos bevezető


Kérdeztem tőle, hogy készül-e arra a versenyre valami speciális tréninggel, hiszen az ázsiai városállamban éjszakai futamot rendeznek majd: „Azt gondolom, ugyanolyan világos lesz a lámpákkal, mint nappal, úgyhogy nem hiszem, hogy bármi gond lenne” – válaszolta. A kis Piquet elég magabiztosnak tűnik, kérdésünkre kifejtette, nem igazán érdeklik a körülmények: „Nem számít, hogy esik vagy süt a nap, mindkét időben szeretek versenyezni, a kedvenceim a gyors pályák, mint Monza.”

Akkor mi lesz a Hungaroringen, ami az egyik leglassabb?

„Bár a Hungaroring nem a legjobb pálya, de komoly kihívást jelent. Nagyon meleg van, fizikailag sokat kivesz az emberből” – mondta.

Verenypálya a hölgyön

Verenypálya a hölgyön

Verenypálya a hölgyön


Kortársai közül Hamiltonnak már megvan, Kubica is begyűjtötte első győzelmét, de mikor nyerhet először Piquet? „Majd akkor, ha az autó képes lesz győzni” – jött a kissé flegma válasz, amiben azért van némi alonsós jelleg is, vajon összebarátkoztak és tőle tanulta?

„Nem vagyunk barátok [Fernandóval]. Találkozunk a pályán, de nem beszélgetünk, csupán néha váltunk pár szót. Mindig dolgunk van, nem alkalmasak a hétvégék arra, hogy csevegjünk. Talán ha majd több időnk lesz.”

Nelson két éve a GP2-ben vitézkedett, de továbbra is figyelemmel kíséri a sorozat versenyeit, már csak azért is, mert van egy csapatuk ott (Piquet Sport). A GP2-ben sikeres volt a Hungaroringen, ezért érdekelt, hogy a Forma-1-ben mi lehet a célja. „Természetesen mindig nyerni szeretnék, de azt gondolom, hogy az idei évben a pontokért kell harcba szállnunk.”

Vasárnap délután meglátjuk. 23. ING Magyar Nagydíj 14:00-tól a Hungaroringen.