Az Európai Bizottság elsősorban a balesetek és a dugók visszaszorításának jegyében határozott arról, hogy egy saját rádiófrekvenciát foglal le az autósok részére Európában. Az elképzelt kommunikációs rendszer az autósokat nem csak a központokkal, de egymással is képes lenne összekapcsolni.
A rendszerrel felhívhatnák az autósok egymás figyelmét a balesetekre, a dugókra vagy akár a csúszós útszakaszokra is. A készülékek 30 Mhz-es sávszélességben kommunikálnának egymással az 5,9 Ghz-es tartományban, ahol nem zavarják a már meglévő szolgáltatások egyikét sem. A frekvencia befoglalását hat hónapon belülre ígérte a biztottság.
Az Európai Bizottság adatai szerint 2006-ban több mint 42 ezer ember vesztette életét az utakon az EU-ban, és több mint 1,6 millió ember sérült meg közlekedési balesetben. A közlekedési dugók szintén súlyos méreteket öltenek, naponta átlagosan 7500 kilométeres dugó van az utakon, amely a becslések szerint 2010-ig 80 milliárd eurós veszteséget jelent az EU-nak.