Az InfoRádió értesülése szerint Magyarországon most lép életbe az az uniós irányelv, amely a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókra született 5 évvel ezelőtt.

Eszerint olyan speciális visszapillantó tükröket kell szerelni minden 2000. január 1. után gyártott teherautóra, amelyek kizárják a holttereket, és ezzel láthatóvá teszik a korábban láthatatlan gyalogosakat és kerékpárosakat – mondta Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos

Az autóknál is van holttér
Az autóknál is van holttér

Az autóknál is van holttér

Az autóknál is van holttér


Szövetségének főtitkára.

Az intézkedés 100 ezer hazai teherjárművet érint, a 2003 után gyártott járművek jellemzően már gyárilag megfelelnek ennek a követelménynek. Az érintett járművek viszont már nem vizsgáztathatóak le ilyen tükör nélkül a jövőben.

Sok gyalogos és kerékpáros életét mentheti meg ez a rendelkezés – mondta Pausz Ferenc, a GRSP Közlekedésbiztonsági Egyesület ügyvezető igazgatója, aki azt is fontosnak tartaná, hogy a kerékpárosok is részesüljenek valamiféle szervezett KRESZ-oktatásban.