Ezután a horvát határig már csak egy 800 méteres szakasz hiányzik az M7-esből, illetve a Mura-híd, amely összeköti a két országot, de ezt a horvátok építik, várhatóan október közepén készül el.
Ezzel párhuzamosan ma délelőtt az M70-es autópálya Tornyiszentmiklós-országhatár közötti szakaszát is birtokba vehetik az autósok, így Szlovénia felé is gyorsul a közlekedés.
Az M7-es esetében a pálya készült el mára, a kiszolgálóegységekre még várni kell. Várhatóan ősszel készülnek el Balatonlellénél, Balatonkeresztúrnál, Zalakomárnál és Becsehelynél az új benzinkutak.
Nem épp egy rövidke történet az M7-esé: a Balaton felé tartó autópálya első részét, az M1-M7 közös budapesti szakaszát, még 1964-ben helyezték forgalomba. Ezek után 1966-ban a bal pályát építették meg Martonvásárig, majd 1971-ben folytatták a Martonvásár és Zamárdi közötti szakaszon. 1972-75-ben a jobb pálya is elkészült Törökbálint és Balatonaliga között.
Sokáig nem történt változás, majd az ezredforduló után újra nekiláttak az M7-es építésének. 2001-2002-ben a jobb pályát is megépítették Balatonaliga és Zamárdi között, és a régebbi 90 km-es szakaszt teljesen felújították. Ezután szakaszosan építettek és adtak át a forgalomnak újabb részeket a Letenyéhez tartó gyorsforgalmi útból, amely mára elkészült.