Azután, hogy a múlt héten kaptunk egy kis ízelítőt az új Renault Thaliából, a hivatalos bemutató után a gyár közzétette a részleteket is az autóról.
Most már tudjuk, hogy bár elődjéhez képest 11 centiméterrel hosszabb az új változat karosszériája, de a tengelytávolság nem változott, maradt 2,47 méter. Ennek megfelelően sokkal tágasabb utastérre nem lehet számítani. A hossznövekedés nem eredményezett nagyobb csomagtartót sem, hiszen az új Thalia 506 literes puttonyt hordoz, míg elődjének 510 literes jutott. Persze még így is kiemelkedően sok hely várja a csomagokat.
Összesen hatféle motorral készülhet a Thalia, de az egyes piacokon nem mindegyik lesz elérhető, miután ezek között lesz olyan is, amely csak az Euro I-es emissziós normát teljesíti. Az alapmotornak a régi 1,4-es tekinthető (75 LE), amelynél sokkal jobb választás lehet az ugyanakkora teljesítménnyel készülő, de sokkal frissebb fejlesztésű 16 szelepes, 1,2 literes blokk. Utóbbi 5,9 literes átlagfogyasztással beéri.
Ezen túlmenően választható még 1,4-es (98 LE) és 1,6-os (105 LE) benzinmotorokkal a Thalia, amelyek hengerenként négyszelepesek, ezt azért érdekes hangsúlyozni, mert az új Dacia Sanderóhoz nem elérhetőek ezek a fejlettebb motorok.
Ahogy sejtettük, kétféle dízelmotorral készül a Thalia, az 1,5 literes 65 és 85 lóerős változataival. Az erősebb dízel a kategória legjobb, 4,3 literes átlagfogyasztásával büszkélkedhet, miközben szén-dioxid-kibocsátása is kiemelkedően alacsony, 116 gramm/km.
Az autót továbbra is Törökországban gyártják, ahol nyolc év alatt már 600 ezer készült. A kocsi alapfelszereltsége piacfüggő, de vezetőoldali légzsákot mindenki kap.