A Forma-1-be tíz év után 2009-ben visszatérnek a minta nélküli, slick gumik. A slickek bevezetése körül folyt már egy vita, amely végül a pilóták és a csapatok javára dőlt el a gumiszállító ellenében, most úgy sejtjük, hogy a japán gyártó újabb kínos helyzetbe manőverezi bele magát.
Miután a japán szállító 2007-ben egyedül maradt a porondon, tartva attól, hogy a gumiháború végeztével kevesebbszer említik majd, kitalálták a különböző keverékek kötelező jellegű használatát a futamokon, majd ehhez kapcsolódóan a gumijelöléseket. Hogy ez mennyire sikeres, az kétséges, ugyanis ma sem a Bridgestone-okról, hanem a lágyabb vagy keményebb keverékekről beszélünk, de lelkük rajta.
Hogy jövőre tovább bonyolítsák a dolgot, a 2009-es négy gumikeverék – szuperlágytól a keményig – közti különbséget kihúzzák, így jelentősen különbözni fog a versenyeken kötelezően használandó két abroncsfajta viselkedése.
„Két különböző tartományban működő keveréket szállítunk majd minden futamra, tartósságban és karakterisztikájukban is mások lesznek. A kopás is különbözik majd, a csapatoknak nehezebb dolga lesz. Az ideális körön nagyjából egyformán teljesítenek majd, de a következőn már akár háromtizednyi különbség is lehet. A lágyabb keverék nagyon gyorsan kopik majd, a keményebb tartósabb lesz” – mondta a Bridgestone motorsportfőnöke, Hirohide Hamashima az Autosportnak.
Bennünk – ahogy bárkiben, minden különösebb F1-szakértelem nélkül – felmerül a kérdés, hogy ez mire lesz jó? A csapatoknak így is, úgy is kereket kell cserélniük, és az egymáshoz közelebb álló keverékekkel az autók egyedi igényeinek megfelelően eddig is lehetett taktikázni, de ha két eléggé különböző keveréket kapnak majd a csapatok, akkor már az első szabadedzés után kiderülhet, hogy melyik passzol sokkal jobban a pályához és a körülményekhez, így mindenki azt használja majd túlnyomórészt, míg a rosszabb keveréket csak „muszájból”, a lehető legkevesebb körre teszik majd fel. A taktikák nem sokszínűbbek, hanem épp ellenkezőleg, egységesebbek lesznek.
A Bridgestone-nál egyébként már véglegesítették a terveket, amelyeket szeptember 1-ig kellett leadniuk az FIA-nál jóváhagyásra
„Ha megszületik a jóváhagyás, a gumispecifikációk az egész idény alatt változatlanok maradnak, kivéve, ha minden résztvevő csapat egyetért a változtatás szükségességében” – mondta Hamashima szan.