Személyautós az élmény
Nem teherautós a kinézet

Nem teherautós a kinézet

Nem teherautós a kinézet


Életem egyik meghatározó negatív autós élménye volt, amikor néhány éve egy első generációs Peugeot Partnerrel próbáltam hazajutni Amszterdam közeléből egyes-egyedül. Utólag átgondolva, a nagyjából 1400 kilométeres útnak öngyilkosság magányosan nekivágni, ráadásul délutáni indulással, hogy az út nagy része éjszakára maradjon.

Partnerem egyedül az autó volt, amiben egy rém gyenge 1,9-es szívódízel bosszantott, és nehezítésként még a rádiót is kispórolták belőle. Természetesen nyáron történt az eset, a fülledt meleg szintén nem könnyítette meg a dolgom.

A dízelmotor ugyan remekül húzott a városban, a futómű meglepően személyautós volt, a vezetési élmény azonnal elillant, amint kiértem az autópályára. 110-120-nál többet nem szeretett menni a dobozos Partner, és meg kellett barátkozni mellette a fárasztó és folyamatos szélzúgással is, ami sötétedés után még andalítóbbá vált.

Egész igényes az utastér

Egész igényes az utastér

Egész igényes az utastér


Néhány óra múlva már a 100-as tempót sem tudtam tartani, másodperc hosszúakat pislogtam, és csak az ijedtség tartott ébren addig, amíg elértem a legközelebbi parkolóig vagy benzinkútig.

Ehhez képest a 90 lóerős Peugeot Partner Tepee-be szinte beleszerettem. Ki érti ezt?

Nem trendi, praktikus

Az első, amin túl kell tennie magát az embernek, hogy a Partner bizony nem olyan trendi, mint egy szabadidő-autó, vagy mint egy normál limuzin. Sokat javult a design az évek folyamán, a vezetési élmény sosem volt rossz, mégis könnyű rásütni a teherautós jelzőt.

Széles, és van lábhely elég

Széles, és van lábhely elég

Széles, és van lábhely elég


Ezzel meg kell barátkozni, mert kívül és belül is vannak olyan elemei, amit egy személyautóban nem fogadnánk el.
Még szerencse, hogy pont ezen tulajdonságok miatt lehet igazán szeretni a Tepee-t, ezért tudunk pakolni fölé, ezértlehet benne nyújtózkodni, és ezért tudunk túlméretes tárgyakat szállítani a csomagtartóban.

Az Partner szebb és kecsesebb mint egy mikrobusz, sokkal nagyobb és tágasabb mint egy személyautó, egy keverék, ami próbálja a jó tulajdonságot egyesíteni. Nem szép, de tényleg praktikus. Sőt, megfizethető is.

Tényleg elég 90 lóerő bele? Mindjárt kiderül.


Hihetetlen, de elég

A Partner Tepee legmeglepőbb része maga a motor, ami a jó öreg, 1,6-os turbódízel motor 90 lóerős változata. Van belőle 75 lóerős is, azt biztos nem szeretem volna ennyire, és van belőle 110 lóerős részecskeszűrős, de az alul kevésbé nyomatékos.

Személyautós az élmény

Személyautós az élmény

Személyautós az élmény


Ez elindul azonnal, ahogy gázt adunk, nincs turbólyuk, és nincs olyan érzés sem, mint egy 1400 kilós személyautóban, amelyik 16 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Még öt személlyel és csomagokkal is jól mozog, meglepő, hogy alig érezni benne különbséget az üres állapotához képest.

Személyszállító járműről lévén szó, az utazási komfortra jobban odafigyeltek, mint a haszonjármű kivitelnél, gyakorlatilag bármelyik személyautóval felveszi a versenyt. Nincs vészes szél- vagy kerékzaj, és nincs benne fémes kongás zörgés, mint a teherautókban.

Szívesebben elindulnék vele hosszabb távra is, bár a 90 lóerős motor helyett lehet, hogy elkélne az erősebbik motor. Ez a teljesítményszint 160 km/órás sebességre elegendő, amivel lehet ugyan tartani a megengedett sebességhatárt, de azért nem olyan kényelmes. Megint a szokásos probléma, nagyon hiányzik belőle a hatodik fokozat.

Mint egy személyautó

Egész igényes az utastér

Egész igényes az utastér

Egész igényes az utastér


Annak ellenére, hogy a hátsó sorban három kosaras is elfér, a Tepee-t gyakorlatilag olyan könnyű és olyan kellemes vezetni, mint egy személyautót. A franciás lágyság nem jellemző a futóműre, magassága ellenére sem dülöngél, kellően feszesen tart a futómű.

A zajszint elfogadható – csak rossz úton hajlamos zörögni -, fogyasztása szintén (városban 7,5 liter), könnyen átérezhető minden oldala. Egyedül a hatalmas, felfelé nyíló csomagtérajtó borzalmas, ami olyan nagyra nyílik, és olyan nehéz, hogy veszélyes a hatósugarában tartózkodni. Kinyitva simán lehetne alatta perecet árulni.

A személyautós kényelmet személyautós extrák szolgáltatják, gyakorlatilag minden rendelhető a Partnerhez, ami szem-szájnak ingere. A legmagasabb felszereltség az Outdoor nevet viseli, amelyik még hagy némi választani valót az extralistáról, de 4,8 milliós listaára még így sem rossz egy vérbeli családi autóért.


Műszaki adatok – Peugeot Partner Tepee 1,6 HDi
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Furat x löket (mm) 75,0 X 88,3
Hengerek / szelepek száma S/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 66(90)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 215/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 15,9
Végsebesség (km/h) 160
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,0
Vegyes (l/100 km) 5,7
CO2 kibocsátás (g/km) 150
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4380/1810/1852
Tengelytáv (mm) 2728
Csomagtér (liter) 517-3000
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1407/625
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 215/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 540 000
Konkurensek (forint) Renault Kangoo 1,5 dCi Privilege, 4 290 000
VW Caddy Life Style TDI, 5 762 600
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt megtalálhatóak
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye  Ismerve a műfaj sajátosságait, dízelmotorral a Berlingo és így a Partner is remek darab.
Pontszám (max. 10) 8,25 pont
Mellette – Ellene
  • Óriási belső tér és csomagtartó
  • Kulturált és ötletes utastér
  • Alacsony fogyasztás
  • Baráti ár
  • Nem teherautós
  • Oldallégzsák felárért
  • Közepes menetteljesítmények