2008 elején mutatta be az Audi a TT eddigi legsportosabb változatát a TTS-t. 272 lóerős motorjával képes versenyre kelni a Porsche Caymannal  is. Az Audi azonban tovább megy, konkurálnának a 911-essel is, ehhez viszont több kell, ami már készül is.

Várhatóan még idén megismerjük a TT RS-t. Ebben a modellbe egy vadiúj, 2,5 literes duplaturbó motor kerül, amely 350 lóerőt produkál majd. A négykerék-hajtással párosítva a kis Audi kevesebb mint öt másodperc alatt képes lesz 100-ig gyorsulni. A végsebessége nem mérvadó, mert 250-nél nem enged többet az elektronika. Viszont a fékei, a futóműve, mind a maximális élményhez mérten készülnek.

Alacsonyra ültették
Alacsonyra ültették

Alacsonyra ültették

Alacsonyra ültették


A vevők hatfokozatú manuális, illetve hétsebességes duplakuplungos automata váltó közül választhatnak majd. A TT RS-t egyedi lökhárítókkal és 19 colos felnikkel díszítik, belül versenyautós üléseket, illetve jó sok alumínium díszt alkalmaznak.

Számunkra jó hír, hogy az RS összeszerelése a többi TT-hez hasonlóan Magyarországon, a győri Audi-gyárban folyik majd. Ha minden jól megy, a többi alkatrésszel ellentétben a motor helyben készül.

Nem véletlen az Audi közeledése a Porschéhoz. Állítólag 2011-re készül el az Audi R4, amely a Porschéval közös alapokon készülhet, és nyitott változatban is elérhető lesz.  Igazi érdekessége, hogy a TT-vel szemben már a Caymanhoz hasonlóan középmotoros lesz.